چهارمین نشست تخصصی مسئولیت اجتماعی شرکت‌های تابع صنعت نفت شمال کشور، ۲۲ خردادماه با حضور مشاور اجتماعی وزیر نفت در شرکت گاز مازندران در ساری برگزار شد.
کد خبر: ۷۵۴۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷ 15 June 2019

به گزارش ایکنا از مازندران، سید‌امیر طالبیان، مشاور اجتماعی وزیر نفت، ۲۲ خردادماه ‌در نشست تخصصی مسئولیت اجتماعی شرکت‌های تابع صنعت نفت شمال کشور که در شرکت گاز مازندران در ساری برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه چهارمین نشست منطقه‌ای است که از سال گذشته شروع شد و تاکنون در منطقه عسلویه، ماهشهرو اهواز، برگزار شد.
وی افزود: فعالیت مسئولیت اجتماعی با حفظ سمت افراد انجام شده و فقط در شرکت‌های نفت و گاز یک پست مشاوره اجتماعی تعریف شد تا بتواند به این مهم بیشتر بپردازد.
طالبیان گفت: باید در موضوع مسئولیت اجتماعی برنامه داشته باشیم و فعالیت‌ها بر اساس نیازسنجی باشد و ارزیابی درستی داشته باشیم تا بتوانیم به اهداف برنامه برسیم.

تشکیل گروه توسن در شرکت گاز
وی با بیان اینکه در گزارش مدیر‌عامل شرکت گاز مازندران اشاره خوبی به موضوع مشارکت مردمی شد، افزود: تشکیل گروه توسن‌(تیم واکنش سریع نهادها) اقدام بسیار خوبی است که با مشارکت هلال احمر در این شرکت شکل گرفت.
مشاور اجتماعی وزیر حفظ محیط زیست را یکی از اهداف مسئولیت اجتماعی دانست و افزود: برای توجه به جامعه محلی سعی داریم تا از پیمانکاران همان منطقه بهره‌گیری کنیم تا بتوانیم رضایت جامعه محلی را نیز جلب کنیم.
در ابتدای این نشست جعفر احمدپور مدیر عامل شرکت گاز مازندران اظهار کرد: مسئولیت اجتماعی در قبال کارکنان به این معنا است که شرکت بتواند خلاقیت و توانمندی کارکنان را به فعالیت برساند و آنها را طرح‌ها و پروژه‌های پژوهشی مشارکت دهد.
وی افزود: ایجاد محیط کاری مناسب، مشاوره طب سنتی، برگزاری جشنواره غذا، فراهم کردن امکانات زیارتی و سیاحتی، توجه به امور ورزشی و ساخت سالن ورزشی، حل مسائل خانوادگی از طریق روابط کار، آگاه‌سازی مسئولیت اجتماعی از جمله اقدامات شرکت گاز مازندران در حوزه مسئولیت اجتماعی است.
مدیر‌عامل شرکت گاز مازندران بیان کرد: پاسخ‌دهی به شکایات مشتریان و کاهش حوادث مشترکین، نظر سنجی از مشترکین و آموزش نحوه استفاده از خدمات و محصولات شرکت گاز از جمله اقدامات این شرکت در قبال مسئولیت اجتماعی مشترکین است.
در ادامه این نشست مجتبی اکبری مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران، افزود: صلح و دوستی، حفظ کرامت انسانی و کاهش آلام انسانی موضوعی است که در مسئولیت اجتماعی هلال احمر تعریف می‌شود.

عضویت ۷۰ هزار داوطلب در هلال احمر مازندران
وی ادامه داد: تعداد داوطلبین هلال احمر در استان ۷۰ هزار نفر است که از این تعداد ۱۲ هزار نفر عضو تخصصی فعال هستند.
اکبری به راه‌اندازی تیم واکنش سریع(توسن) در برخی ادارات به ویژه شرکت گاز مازندران خبر داد و اظهار کرد: شرکت گاز مازندران از عاملان اصلی راه‌اندازی گروه توسن بود که از این جهت قدردان مدیریت این شرکت هستیم.
وی ادامه داد: در هلال احمر استان رسته امدادگر، نجاتگر و ایثار داریم که در رسته امدادگر افراد با آموزش ۳۰ ساعته کارت دریافت می کنند و این رسته خود دارای سه رتبه است اما رسته نجاتگر و ایثارباید از آموزش‌های خاصی برخوردار بوده و در عملیات‌ها و دوره‌های ویژه شرکت داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار