معاون امور اقتصادی استاندار فارس در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، گفت: در استان فارس پتانسیل بالایی در بخش صنعت معدن وجود دارد چرا که ما در این استان دارای ٣٧ ماده معدنی هستیم که ٢٣ مورد آن در حال فرآوری است.
کد خبر: ۷۵۳۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱ 12 June 2019

تابناک فارس به نقل از مهر: معاون امور اقتصادی استاندار فارس ظهر چهارشنبه در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، گفت: در استان فارس پتانسیل بالایی در بخش صنعت معدن وجود دارد چرا که ما در این استان دارای ٣٧ ماده معدنی هستیم که ٢٣ مورد آن در حال فرآوری است.

ید الله رحمانی در ادامه با اشاره به اینکه تشکیل جلسات ویژه برای حل مشکلات اقتصادی در این حوزه بسیار مهم است بیان کرد: طی چهار سال گذشته ٢٨٠ جلسه کارگروه رفع موانع تولید برگزار شده است و امیدواریم این روند ادامه یابد.

در ادامه این مراسم رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت فارس با بیان اینکه باید از جزیره‌ای عمل کردن وزارتخانه‌ها جلوگیری کرد افزود: امیدوار هستیم که با انتصاب این مدیر کارآمد و لایق کمتر شاهد عدم انسجام در این حوزه باشیم.

سهراب شرفی ادامه داد: در بخشی از بحث‌های اقتصادی ما دچار یک عجز و استیصال هستیم که این امر باید با تفویض اختیارات و مدیریت صحیح درست شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی فارس نیز در این مراسم خطاب به رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: آنچه که در دوره‌های قبل به خوبی در مبحث جانشین پروری اتفاق افتاده را در دستور کار قرار دهید و در تولید مدیر در سازمان متبوع، اهتمام کنید.

محمدصادق حمیدیان تصریح کرد: افتخار نیست که در زمان تودیع گفته شود که از ظرفیت‌های قانونی استفاده نشده، بلکه انتظار استفاده از همه ظرفیت‌ها برای رونق تولید در استان است.

وی همچنین با بیان اینکه مشارکت بخش خصوصی و دولتی در سطح آموزش و پژوهش کم رنگ شده است، عنوان کرد که ظرفیت خوبی در بخش خصوصی در برون سپاری مسائل آموزشی وجود دارد و لذا می‌تواند در این حوزه پیشقدم شود.

رئیس اتاق اصناف فارس نیز با اشاره به وجود ٢٩ اتاق اصناف شهرستانی، ٦١٠ اتحادیه و ١٦٠ هزار واحد صنفی در استان، تاکید کرد که دولت باید حمایت ویژه‌ای از اتاق اصناف داشته باشد.

محمود هاشمی با تصریح بر اینکه گاهی مواقع دولت توان بخش عظیم اقتصادی اتاق اصناف را نادیده می‌گیرد، خواستار توجه جدی دولت به صنوف مختلف شد و گفت: از دولتی‌ها و حاکمیت می‌خواهیم تقویت اتاق اصناف را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش مهر در این مراسم از فریبرز رضازاده سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس نیز قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار