لزوم رؤیت مجوز واحد عکاسی پیش از انعقاد قرارداد

امیدوار از همشهریان خواست به محض ورود به واحدهای عکاسی جهت انعقاد قرارداد، درخواست رؤیت مجوز را داشته باشند و آدرس و بارکد موجود بر روی جواز را چک کنند و حتی می توانند همان لحظه از طریق سایت اصناف، از صحت تائیدیه آن آگاه شوند.

وی ادامه داد: همشهریان می توانند جهت اطمینان بیشتر، با برقراری تماس با اتحادیه عکاسان، از کیفیت کار آتلیه مورد نظر مطمئن شوند زیرا تعدادی از این واحد ها با وجود مجوز، در ابتدای امر جهت موفقیت در انعقاد قرارداد، قیمت ها را شکسته و زمان تحویل کار به مشتری، قیمت را به تدریج افزایش می دهند.

پلمپ چهار واحد آتلیه غیرمجاز در کرج

رئیس اتحادیه عکاسان و تصویربرداران کرج در بخش دیگری از سخنان خود از پلمپ چهار واحد آتلیه غیر مجاز در کرج خبر داد و گفت: این واحدها توسط بازرسان اتحادیه عکاسان شناسایی شده و به علت نداشتن جواز کسب، توسط اماکن پلمپ شدند.

امیدوار با اشاره به اینکه آتلیه های مذکور در گلشهر، مهرشهر و درختی بوده اند مطرح کرد: یکی از واحدهای متخلف دیگر نیز پیش از پلمپ، توسط صاحب آتلیه جمع آوری شده بود؛ اتحادیه عکاسان بر اساس وظیفه ای که قانون برای آن مشخص کرده، وظیفه شناسایی و پلمپ این گونه واحدها را بر عهده دارد و ادامه کار را اداره اماکن پیگیری می کند.

وی تصریح کرد: بازرسی های متوالی در طول سال توسط بازرسان اتحادیه عکاسان، اصناف، گزارش های مردمی و آتلیه های دارای مجوز، عوامل آگاهی از تخلفات عکاسان بدون مجوز در کرج هستند که به محض اطلاع، اتحادیه در صدد شناسایی آن ها برآمده و با متخلفان برخورد می شود؛ صاحبان واحدهای مذکور، جهت رفع پلمپ می توانند طی مراحل قانونی تشکیل پرونده دهند و با شرکت در امتحانات ورودی نسبت به اخذ تائیدیه از سوی اداره اماکن کرج اقدام کنند.

مجوز تعدادی از بانوان تصویربردار باطل شد

رئیس اتحادیه عکاسان و تصویربرداران کرج در خصوص نوع پوشش تصویربرداران و عکاسان خانم و باطل شدن مجوز تعدادی از بانوان تصویربردار عنوان کرد: بازرسان اتحادیه تنها می توانند به تالارهایی ورود کنند که دارای مجوز باشند و اجازه ورود به تالارهای فاقد مجوز که اقدام به برگزاری مراسم مختلط می کنند را ندارند زیرا این امر نیازمند تأئید دادستان و اداره اماکن است.

باغ های مخصوص ساخت کلیپ عروسی در کرج ساماندهی می شوند

امیدوار با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از باغات کرج که با هدف تصویرسازی کلیپ و عکاسی، پذیرای عروس و دامادهای مختلف به صورت همزمان هستند اذعان کرد: این اماکن باید قسمت بندی شوند و هر قسمت پوشیده باشد تا عکاسی و تصویربرداری از زوج های جوان به صورت مجزا در هر قسمت صورت گیرد.

رئیس اتحادیه عکاسان و تصویربرداران کرج ادامه داد: از سال پیش تاکنون ساماندهی باغ های مذکور در دستور کار قرار گرفته است و در این راستا تفاهم نامه ای میان اتحادیه عکاسان و اماکن منعقد می شود که به محض پذیرش این توافق نامه، نظارت جدی بر این باغات صورت می گیرد.

لزوم همکاری نیروی انتظامی در نظارت بر باغ های عروسی

وی خواستار همکاری نیروی انتظامی در این زمینه شد و افزود: در صورت اخذ مجوز توسط باغداران، قراردادهای زوج ها با آتلیه های مجاز، کاهش یافته و عکاسان دارای جواز کسب، با مشکلات صنفی روبرو می شوند.

امیدوار در پایان از همشهریان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه خدمات مرتبط، به این اتحادیه واقع در میدان آزادگان و یا تعزیرات حکومتی استان مراجعه و یا با شماره تلفن 32248581 تماس حاصل کنند.