جهاد کشاورزی فارس از سرمایه‌گذاران تولید گل و گیاه و نشا گلخانه‌ای حمایت می‌کند.
کد خبر: ۷۵۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲ 08 June 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: ارزان‌ترین تسهیلات بخش کشاورزی، از بند الف تبصره ۱۸ تسهیلات ۷ درصد در مناطق غیربرخوردار و تسهیلات ۹ درصدی در مناطق برخوردار به توسعه کشت گلخانه اختصاص داده می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه محدودیتی برای ایجاد گلخانه نیست، افزود: گلخانه‌های کوچک مقیاس ۱۰ متر مربعی در روستا‌ها تا شهر‌ک‌های گلخانه‌ای ۲۰۰ هکتاری حمایت می‌شوند و مجوز دریافت می‌کنند.
وی اظهار داشت: در استان فارس ستاد گلخانه‌ها با محوریت معاون استاندار تشکیل شده تا مسائل و مشکلات احتمالی سرمایه‌گذاران دنبال شود.
این مقام مسئول تاکید کرد: آموزش‌های مهارتی لازم توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و مرکز آموزش کشاورزی استان فارس به متقاضیان احداث گلخانه ارائه می‌شود و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات نظیر گاز و برق، نهایت مساعدت و همکاری با مجتمع گلخانه‌ای را دارند.
وی با بیان اینکه از همه کشاورزانی که در کشت سبزی و صیفی فعالیت دارند درخواست می‌شود که کشت خود را به گلخانه ببرند، یادآور شد: کشاورزان با انتقال کشت از فضای باز به گلخانه علاوه بر کمک به حیات کشاورزی و منابع آب استان، در تامین امنیت غذایی استان و کشور نقش آفرینی بهتری خواهند داشت.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: به ازای هر واحد مترمکعب آب آبیاری در گلخانه ۱۰ تا ۱۵ برابر محصول در فضای باز تولید می‌شود و در گلخانه محصولات با کیفیت بهتر، هزینه کمتر در محیط کنترل شده‌ای از آفات و بیماری‌ها تولید می‌شود.
قاسمی تصریح کرد: پیش بینی شده در استان فارس ۸۰ هزار هکتار کشت سبزی و صیفی در فضای باز به ۷ هزار هکتار کشت در محیط کنترل شده و گلخانه انتقال داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار