مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید هشتگرد از آغاز طرح واگذاری زمین های مسکن مهر به ساکنان واحدهای ساخته شده در این اراضی خبر داد.
کد خبر: ۷۵۱۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 08 June 2019

داود صفدری اظهار داشت: مدت ها پیش یک طرح در مسکن‌مهر کلید خورد و دولت تصمیم گرفت با حذف عنوان «۹۹ ساله»، مالکیت کامل مسکن مهر را به مردم واگذار کند.

وی ادامه داد: تا پیش از این عرصه (زمین) مسکن مهر متعلق به دولت و اعیان (واحدمسکونی) مربو ط به افراد بود که از این پس با واگذاری عرصه به مردم، مالکیت آنها تام خواهد بود.

صفدری اظهار داشت: از آنجا که صاحبان مسکن مهر تاکنون مالکیت اعیان را داشتند این امر سبب دلسرد شدن آنها شده بود زیرا محدودیت‌هایی برای ساکنان مسکن مهر داشت که اکنون با واگذاری عرصه ها به مردم این مشکلات برطرف می شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: در همین راستا مرحله نخست «فروش زمین‌های ۹۹ ساله» با هدف تکمیل پروسه مالکیت مسکن‌مهر، در شهر جدید هشتگرد به اجرا درآمده است و با اجرای این طرح دولت اقدامات خود را تنها به ساخت و تکمیل ساختمان‌ها منتهی نکرده بلکه با تعیین‌تکلیف «مالکیت واقعی» صاحبان این خانه‌ها، اصل مالکیت متقاضیان را محرز می‌کند.

وی در تشریح این طرح اظهار داشت: مدتها قبل مطالعات کارشناسی برای واگذاری مالکیت زمین‌های ۹۹ ساله در پروژه‌های مسکن‌مهر انجام شد و در زمان حاضر به پایان رسیده و مرحله واگذاری آغاز شده است.

صفدری بابیان اینکه این طرح برای متقاضیانی که مسکن مهر خود را تحویل گرفته‌اند در حال انجام است، گفت: تاکنون ۱۵ هزار واحد تحویل متقاضیان شده که برنامه انتقال مالکیت زمین‌های ۹۹ ساله و مسکن مهر برای سه هزار متقاضی اجرا شده که در صورت استقبال فروش زمین را به سایر واحدها نیز تعمیم خواهیم داد.

وی افزود: با تثبیت مالکیت عرصه و اعیان ملک متقاضیان مسکن مهر علاوه بر سهولت نقل و انتقال زمینه افزایش ارزش افزوده ملک هم فراهم خواهد آمد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد تاکید کرد: با انتقال مالکیت زمین‌های ۹۹ ساله، منابع مالی قابل‌توجهی برای دولت و وزارت راه‌وشهرسازی آزاد می‌شود که به کمک آن می‌توان هزینه توسعه خدمات رفاهی و سکونتی محله‌های مسکن‌مهر را تأمین کرد.

صفدری گفت: در دستورالعمل تبدیل مسکن مهر ۹۹ ساله به خودمالکی تأکید شده که متقاضیان مسکن مهر هیچ اجباری برای این کار ندارند.

وی افزود: با توجه به اقداماتی که در بحث توسعه فضاهای فرهنگی و تفریحی و بحث متروی شهر جدید هشتگرد در حال انجام است، به طور طبیعی در آینده نه چندان دور ارزش افزوده ملک در این شهر افزایش خواهد یافت و به همین دلیل بهترین زمان برای بحث ورود در تملک در عرصه، مقطع کنونی می‌باشد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: متقاضیانی که بخواهند به صورت نقد هزینه عرصه را پرداخت کنند بین ۳۰ تا ۵۰ درصد مشمول تخفیف خواهند شد و اگر بخواهند به صورت اقساطی اقدام به خرید زمین نمایند می‌توانند با پرداخت ۲۰ درصد هزینه تمام شده مابقی را در اقساط بین ۴۸ تا ۷۲ ماه پرداخت کنند.

صفدری اظهار داشت: در آمد حاصل از فروش عرصه این ملک‌ها طبق برآورد انجام شده چیزی در حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خواهد بود که این درآمد صرف توسعه فضاهای عمومی سطح پروژه مسکن مهر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد ضمن اعلام مهلت محدود یکماهه برای واگذاری عرصه به قیمت کارشناسی اول زمان تحویل ملک گفت: متقاضیان می‌توانند ظرف این مدت نسبت به خرید عرصه ملک خود اقدام کنند و در صورت پایان این زمان قیمت کارشناسی با توجه به تورم در نظر گرفته خواهد شد.

پیش از این در طرح مسکن مهر فردی که صاحب یک واحد مسکونی‌مهر می‌شد، فقط مالک «اعیان» واحد بود و مالکیت زمینی که این واحد در آن بنا شده نزد دولت باقی می‌ماند و آپارتمان‌های مسکن‌مهر مالکیت دوگانه داشتند.

در اجرای طرح مسکن مهر ساخت حدود ۵۱ هزار واحد مسکونی در شهر جدید هشتگرد در دست اقدام قرار گرفت که بیشتر این واحدها تکمیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار