مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز گفت که همزمان با فرا رسیدن اول ماه شوال، نماز عید سعید فطر در آستان مقدس ۶ امامزاده این استان برگزار می شود.
کد خبر: ۷۵۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ 03 June 2019

حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی افزود: مراسم عید سعید فطر و برگزاری نماز این عید در آستان مقدس امامزادگان محمد (ع) و سکینه خاتون (س) حصارک کرج، طاهر (ع) مهرشهر، حیدر (ع) کلاک، عبدالله (ع) محمدشهر، یحیی (ع) دوزعنبرهشتگرد و هارون (ع) جوستان طالقان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه درب امامزاده‌ها همزمان با نماز صبح باز است، اظهار داشت: مراسم روز عید از ساعت ۶.۳۰ صبح با قرائت قرآن کریم و ادعیه روز عید و اول ماه شوال آغاز می‌شود و اقامه نماز از ساعت هفت تا ۷.۳۰ در امامزادگان آغاز می‌شود.

وی گفت: همچنین در این روز با برپایی خیمه‌های معرفت در امامزادگان، مبلغین به صورت ویژه در این خیمه‌ها حضور دارند تا به سوالات شرعی مردم در خصوص فطریه و کفاره پاسخگو باشند.

صالحی در ادامه به فضائل عید سعید فطر اشاره کرد و افزود: خداوند برخی از روزها را نسبت به روزهای دیگر پربرکت و نورانی ساخته است و در کنار دیگر روزها، اعیاد الهی مانند ستاره‌های زیبا می‌درخشند.

وی ادامه داد: عید فطر روزی است که روزه داران پاداش یک ماه عبادت و کوشش خود را دریافت می‌کنند و عیدی می‌گیرند و پاداش روزه داران بخشش گناهان و خشنودی حضرت رحمان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز به فضیلت ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر از زبان پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد و گفت: حضرت محمد (ص) فرموده‌اند «و چون شب عید فطر‬ که‬ شب جوایز نام دارد، فرا رسد، خداوند پاداش عمل‏ کنندگان را بدون حساب و شمارش ببخشد».

وی افزود: پیامبر (ص) در ادامه فرموده‌اند: «و چون صبح روز عید فرا رسد خداوند فرشتگان را به همه ‏ی شهرها بفرستد، پس در زمین فرود آیند و سر کوچه‌ها و گذرها بایستند و با صدایی که آن را همه‏ ی آفریده‌های خدا جز جن و آدمیان می‌شنوند، گویند: ای امّت محمّد! به سوی پروردگار کریم برای نماز عید بیرون شوید که او پاداش فراوان دهد و گناهان بزرگ را بیامرزد».

صالحی اضافه کرد: عید فطر، روز جشن است، جشن نزدیکی و قرب به بارگاه الهی، جشنی که به مناسبت پایان یک ماه عبادت مخلصانه برگزار می‌شود و به راستی که عید فطر، روز بازگشت به فطرت، بازگشت به خدا، اتصال به آسمان و مروج به عرش اعلی است.

در استان البرز حدود یکصد امامزاده و بقعه متبرکه وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار