مدیر اداره آرد و نان استان البرز ، یکی از دلایل کاهش کیفیت پخت نان در استان عدم دریافت نرخ مناسب طی پنج سال گذشته دانست.
کد خبر: ۷۵۱۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸ 03 June 2019

محسن سلیمانی افزود: شرکت غله استان تأمین کننده آرد نانواها است اما نظارت بر عملکرد نانواها بر عهده سازمان صمت، بازرسی اصناف و اتحادیه صنف مربوطه می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه آرد با کیفیت در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌گیرد، اظهار داشت: بسیاری از مشکلات از قبیل کم فروشی، گران فروشی و بی کیفیت شدن نان متأثر از تغییر نکردن قیمت نان است.

سلیمانی گفت: هیچ رقابتی برای بهبود کیفیت در تولید نان خبازی یارانه‌ای وجود ندارد و این در حالی است که به علت رقابت پذیر بودن نرخ آرد و نان در واحدهای آزادپزها کیفیت مطلوب‌تر و رقابت بهتری را شاهد هستیم.

وی با اشاره به افزایش سنواتی هزینه‌های نانوایی‌ها بیان داشت: هزینه‌هایی مانند بیمه، دستمزد، اجاره بها، تولید، خمیرمایه، غذای کارگران متمایز از نرخ نان بایستی توسط نانوا پرداخت شود که با وجود افزایش سنواتی این هزینه‌ها، نرخ نان همچنان ثابت است.

مدیر اداره آرد و نان استان البرز گفت: ماهانه ۱۵ هزارو ۵۵۰ تن آرد یارانه‌ای و هفت هزار و ۲۰۰ تن آرد با نرخ نیمه یارانه‌ای بین نانوایان آزاد پز استان توزیع می‌شود.

استان البرز یک هزار و ۸۸۵ باب نانوایی یارانه‌ای و ۶۰۰ نانوایی آزادپز فعالیت می‌کنند.

برچسب ها: آرد ، نان ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار