رئیس پلیس فتا البرز اعلام کرد که با توجه به نزدیکی عید سعید فطر، مردم مراقب کلاهبرداری با ترفند دریافت کمک‌های خیرخواهانه و جمع‌آوری فطریه در فضای مجازی باشند.
کد خبر: ۷۵۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ 02 June 2019

سرهنگ محمد اقبالی افزود: سو استفاده کنندگان با تبلیغات کاذب در فضای مجازی سعی در جلب اعتماد کاربران فضای مجازی را دارند تا از حساب‌های آنها برداشت غیر مجاز کنند.

وی اضافه کرد: مردم چنانچه قصد دارند فطریه و کفاره روزه خود را در بستر فضای مجازی یا از طریق مؤسسات خیریه معتبر در این حوزه پرداخت کنند باید نسبت به اصالت آنها اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به پرداخت وجه کنند.

اقبالی ادامه داد: در چنین شرایطی متأسفانه افرادی سودجو و کلاهبردار با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوین فریبنده و وابسته به مؤسسات خیریه و قرار دادن شماره حساب و نشانی جعلی سعی در جلب اعتماد و کلاهبرداری از مردم را دارند.
وی اضافه کرد: هموطنان برای هرگونه پرداخت فطریه و کفاره، فقط از طریق ارگان‌های ذیصلاح که توسط رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی اعلام شده، اقدام و از پرداخت‌های اینترنتی در این گونه صفحات خودداری کنند.
اقبالی افزود: کاربران به ویژه در فضای اینستاگرام چنانچه قصد کمک انسان دوستانه را دارند به صفحه‌های معتبر مراجعه تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند.

وی تاکید کرد که کاربران هنگام وارد کردن اطلاعات بانکی خود، به آدرس سایت و درگاه بانک مورد نظر دقت و توجه داشته باشند که باhttps آغازشود.

رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: کاربران در صورت مشکوک شدن به صفحات جعلی با عناوین جمع آوری فطریه و زکات، موضوع را به پلیس فتا این استان به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار