رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه موضوع منطقه‌بندی ارزش مسکن و اجاره بها به مرکز پژوهش‌های مجلس ارجاع شده است گفت: حداقل شش ماه زمان نیاز است تا در این خصوص یک قانون در این بخش تصویب شود اما باید به آن سرعت ببخشیم.
کد خبر: ۷۵۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶ 01 June 2019

 محمدجواد کولیوند با اشاره به پیگیری راهی برای منطقه‌بندی ارزش مسکن گفت: پایه‌ای که بتواند از آن پایه پولی قیمت مسکن استخراج شود ارزش منطقه‌ای است، در حال حاضر در حوزه مسکن 2.5 درصد ارزش منطقه‌ای مالیات پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه همین روش را می‌توان در اجاره مسکن هم لحاظ کرد ادامه داد: در خصوص مسکن سوال ایجاد می‌شود که چرا اجاره مسکن افسارگسیخته شده و هر کس هر طور که دلش می‌خواهد طی طریق می‌کند، بر همین اساس به این جمع‌بندی رسیدیم که قانونی برای پایه اجاره مسکن نداریم بنابراین موضوع به مرکز پژوهش‌های مجلس ارجاع شد و کار بر روی آن از دو هفته پیش آغاز شده است.

کولیوند افزود: باید با مراجعه مستأجر به دفتر املاک یک جدول در اختیار مراجعه کننده قرار داده شود که ارزش هر منطقه برای اجاره مسکن مشخص باشد تا اگر ارزش آن منطقه در اجاره مسکن رعایت نشود قانون آن را قبول نداشته باشد.

وی تصریح کرد: مرکز پژوهش‌ها تقریباً دو هفته است که فعال شده تا طرح را آماده کند این طرح پس از آماده شدن در صحن وصول شده و به کمیسیون‌های اجتماعی، اقتصادی و .. می‌رود تا بر روی آن نظر داده شود، فکر کنم روند عادی برای تصویب قانون در این بخش حداقل شش ماه طول بکشد اما باید به آن سرعت دهیم.

برچسب ها: مسکن ، افزایش قیمت ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار