رئیس بهزیستی اردکان با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای آموزش مردم در محلات، گفت: هم اکنون اعضای هفت تیم اجتماع محور با مجوز این اداره در محیط‌های شهری و روستایی شهرستان در زمینه آموزش و آگاه سازی مردم در حوزه های اعتیاد و پیشگیری از آن فعالیت دارند.
کد خبر: ۷۴۹۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ 29 May 2019

حمیدرضا پایدارفر، با بیان اینکه یکی از وظایف این نهاد حمایتی پیشگیری از اعتیاد و درمان معتادان است، اضافه کرد: سازمان بهزیستی با تقویت و توسعه و تشکیل تیم‌های اجتماع محور سعی در پیشگیری و افزایش سطح آگاهی مردم دارد.
رئیس بهزیستی اردکان با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های فرهنگی، مسابقات فرهنگی و ورزشی و دوره‌های پیشگیری از اعتیاد از جمله فعالیت‌هایی است که توسط اعضای تیم و تسهیل گران بهزیستی اجرا می‌شود تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۲ هزار نفر تحت پوشش برنامه اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد قرار گرفته اند.
وی همچنین افزود: در راستای تسهیل اشتغال، توانمند سازی و بازگشت بهبودیافتگان به اجتماع سال گذشته به ۳۲ نفر از بهبود یافتگان وام خود اشتغالی پرداخت شده است.
پایدارفر ادامه داد: در حوزه درمان معتادان ۲ مرکز درمان سرپایی و یک مرکز اقامتی میان مدت (کمپ) تحت نظارت بهزیستی وجود دارد که سال گذشته ۵۲۰ نفر به این مراکز مراجعه کرده‌اند.
وی یادآور شد: برگزاری جلسات بهبودی، گروهی، خانواده و پیگیری و ادامه بهبودی پس از ترخیص از مراکز حداقل تا ۶ ماه از دیگر خدماتی است که مراکز اقامت میان مدت به معتادان ارائه می‌کنند.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار