مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد:
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد گفت: در سال گذشته به یک هزار و 300 واحد مسکن روستایی در استان تسهیلات 25 میلیون تومانی با عنوان تسهیلات بهسازی مسکن روستایی پرداخت شد.
کد خبر: ۷۴۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳ 28 May 2019

علیرضا قربانیان در خصوص تسهیلات ارائه شده برای مسکن روستایی در استان گفت: طرح بهسازی مسكن روستايی از سال 1374 توسط بنياد مسكن انقلاب اسلامی، با هدف بهبود كيفيت مسكن و بافت روستايی و ارتقاء سطح ايمنی، بهداشتی، رفاه و آسايش مسكن روستايی آغاز شد و اين مهم توأم با ارائه تسهيلات و زيرساخت‌ها، قابليت آن را پیدا می‌کرد كه به ايجاد حس تعلق به مكان، حفظ تراكم جمعيت خانوار، بهبود سيمای بصری و چشم انداز روستا، مقاوم سازی مسكن و در نتيجه بهسازی زندگي روستايی بينجامد هر چند با فراز و نشيب‌ها و مشكلات فراوان اداری و اجرايی روبرو بود.

وی ادامه داد: به منظور تسريع در روند اجرای بهسازی مسكن روستايي و نيل به اهداف اين طرح، و با عنايت به كسب تجارب ارزنده و شناسايی نقاط ضعف و كمبود سال‌های گذشته، طرح ويژه بهسازی مسكن روستايی در سال 1384 در هيأت دولت مطرح شد و به تصويب رسيد.

احداث مسکن مقاوم؛ از اهداف طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد، احداث مسکن مقاوم و بادوام روستایی، حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تامین مسکن متناسب با نیاز روستایی و جنبه زیباشناسانه سیمای روستا، احداث مسکن سبز روستایی، احداث مسکن مقاوم و بادوام، تغییر فضای روستا از محیطی غیربهداشتی به فضایی شاداب و زیبا به منظور جلوگیری از مهاجرت را از اهداف طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی عنوان کرد.

قربانیان تطبیق کالبد مسکن روستایی با زندگی امروزی، ترویج فرهنگ بیمه و ایجاد زمینه‌های لازم برای تحت پوشش بیمه قراردادن واحدهای مسکونی روستایی، تلاش در بهینه سازی مصرف انرژی در مسکن روستایی و ایجاد تحرک در چرخه تولید مسکن روستایی را از دیگر اهداف طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی نام برد.

پرداخت تسهیلات به 120 واحد جهت تعمیر مسکن روستایی

وی با اشاره به عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوزه معاونت بازسازی و مسکن روستایی گفت: در سال گذشته به یک هزار و 300 واحد مسکن روستایی در استان تسهیلات 25 میلیون تومانی با عنوان تسهیلات بهسازی مسکن روستایی پرداخت شد.

قربانیان افزود: همچنین در سال گذشته 120 واحد در روستاهای استان تسهیلات 5 میلیون تومانی با عنوان تسهیلات تعمیر مسکن روستایی دریافت کردند و به 70 واحد نیز تسهیلات 2 میلیون تا 8 میلیون تومانی قرض الحسنه مهر جهت تکمیل واحدهای نیمه تمام پرداخت شده است.

وی همچنین از پرداخت تسهیلات بوم گردی به مبلغ 15 میلیون تومان برای 30 واحد در سال 97 خبر داد و گفت: پرداخت تسهیلات به خانواده‌های دارای دو معلول با عنوان تسهیلات دو معلولی نیز به 21 واحد به مبلغ تسهیلات 25 میلیون تومان و 18 میلیون تومان بلاعوض نیز در سال گذشته پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد با بیان اینکه سال گذشته 50 واحد در قالب مجموعه سازی مسکن روستایی ساخته شده است، تصریح کرد: متولی توسعه مسکن در روستاها بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که به نوعی در جهت نوسازی، بهسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی گام برداشته و در این راستا در سال‌های اخیر اقدامات زیادی در جهت بهبود شرایط روستاها از جمله افزایش وام‌های نوسازی و بهسازی داشته است.

افزایش تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به 40 میلیون تومان

قربانیان ادامه داد: در حال حاضر با تصمیم جدید دولت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی را از 25 میلیون تومان در سال گذشته به 40 میلیون تومان در سال جاری افزایش و پس از ابلاغ از سوی بنیاد مسکن کشور در آینده نزدیک قابل پرداخت خواهد بود و با توجه به اهمیت مقاوم‌سازی منازل روستایی در برابر حوادث طبیعی ، دولت تسهیلات بسیار خوب بانکی به صورت قرض الحسنه و بازپرداخت 15 ساله در اختیار روستاییان قرار داده است.

وی با بیان اینکه شایسته است روستاییان از این فرصت برای مقاوم‌سازی منازل خود در برابر حوادث طبیعی نهایت بهره را ببرند، عنوان کرد: این تسهیلات در تمامی روستاهای استان و شهرهای با جمعیت زیر 25 هزار نفر برای تخریب و نوسازی یا احداث بنای جدید به متقاضیان اعطا می‌شود که متقاضیان می‌توانند به شعب بنیاد مسکن در شهرستان‌ها مراجعه و پس از طی مراحل لازم از تسهیلات بانکی بهره‌مند شوند.

منبع: یزدآوا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار