فرمانده انتظامی و پایگاه دریابانی کیش از توقیف سه فروند لنج صیادی با ۵۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق خبر داد.
کد خبر: ۷۴۹۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 28 May 2019

سرهنگ علی اصغر جمالی فرمانده انتظامی و پایگاه دریابانی کیش در این رابطه گفت: در شب شهادت امام علی (ع) طی یک عملیات دریایی، دریابانان کیش موفق به شناسایی و توقیف ۳ فروند شناور صیادی حامل سوخت قاچاق شدند.

وی با اشاره به اینکه این عملیات در اطراف جزیره فارور صورت گرفت، ادامه داد: این شناورها فاقد ادوات صیادی و مدارک شناسایی بودند و قصد عزیمت به خارج از آب‌های جمهوری اسلامی ایران را داشتند.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده ۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق جاسازی شده در این شناورها کشف شد، قرار بود این سوخت قاچاق به شناورهای بیگانه تحویل داده شود.

سرهنگ جمالی بیان کرد: ۹ خدمه نیز در شناورها حضور داشتند که همگی دستگیر و بعد از تشکیل پرونده به مقام قضایی تحویل داده شدند.

فرمانده ویژه انتظامی و پایگاه دریابانی کیش قاچاق کالا و سوخت را ضربه سنگین بر پیکره اقتصاد کشور دانست و گفت: از ابتدا سال ۹۸ نیروی انتظامی و دریابانی کیش طرح‌های زیادی را در مبارزه با قاچاق کالا و سوخت اجرا کرده، این اقدامات منجر به شناسایی و توقیف ۶ فروند شناور با ۸۴ هزار لیتر سوخت قاچاق به همراه ۲۶ نفر خدمه شده است.

جمالی خاطر نشان کرد: خوشبختانه موارد قاچاق کالا و سوخت که تاکنون شناسایی شده هدف جزیره کیش نبوده، چرا که کیش یکی از مناطق آزاد می‌باشد و قاچاق کالا در آن معنایی ندارد، فقط محدود کیش مسیر ارتباطی به استان‌های همجوار( استان بوشهر) بوده است.

وی بیان کرد: از ابتدا سال ۹۸ تاکنون، ۳ فروند شناور که قصد ورود کالا قاچاق از کشورهای همسایه به بنادر غیر تخصصی استان بوشهر را داشتند، در حوزه استحفاظی کیش شناسایی، توقیف و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

انتهای پیام*/ ملیجه ذاکر رضوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار