رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز خواستار بکارگیری الگوهای ایرانی اسلامی به جای نماهای رومی شد .
کد خبر: ۷۴۸۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷ 26 May 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ دومین نشست خبری دکتر غلامی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با اصحاب رسانه با موضوع سازندگان دارای صلاحیت (مجری ذی صلاح) در محل این سازمان برگزار شد.

 دکتر غلامی در این نشست با اشاره به موضوع سازندگان دارای صلاحیت اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری چنین نشست هایی شهر به آرامش رسیده و موضوعات مورد حلاجی و واکاوی قرار گیرد .

 وی با اشاره به سازندگان با صلاحیت بیان کرد: متاسفانه در شرایط حاضر همه خود را سازنده می دانند.

 این مسوول تصریح کرد: در بحث کیفیت ساختمان، همه ساختمانها باید شرایطی برایشان در هنگام‌ساخت مهیا شود که دارای شناسنامه، استاندارد و داری کیفیت و نقشه باشند و شرایطی را داشته باشد که خریدار خانه بداند چه ساختمانی و دارای چه کیفیتی را از نظر مصالح و ساخت خریداری می کند.

غلامی بیان کرد: در فضای رقابتی کیفیتها می تواند تاثیرگذاری داشته باشد تا سازنده دارای صلاحیت اقدام به ساخت و ساز با کیفیت تری کند.

 وی با اشاره به برخی ساختمانهای بی کیفیت در سطح استان گفت: عمر مفید ساختمان متاسفانه در کشور ما پایین است و سازنده دارای صلاحیت می تواند در ارتقای شاخص های کیفیت ساختمان تاثیرگذار بوده و با بیمه تضمین کیفیت اگر چه دارای بار مالی برای سازنده است اما دارای تبعات مفید بسیاری برای صاحبان ساختمانها به بار خواهد آورد.

 غلامی در بخشی دیگر از این نشست گفت: طبق تفاهم با سازمان فنی و حرفه ای از کارگرانی استفاده می شود که دارای مدارک فنی و سوابق در این زمینه باشند.

 وی خبر داد:از امسال برای هیچ ساختمانی که دارای خلاف و بدون‌مجری انجام‌می شود پایان کار صادر نخواهد شد و شهرداری هم گواهی پایان کار صادر نخواهد کرد.

 غلامی اظهار کرد: کمیته یکپارچه سازی نمای در شهرداری تشکیل شده و نمایندگانی از سازمان نظام ‌مهندسی در آن حضور دارند.

 رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز در ادامه گفت: تلاش می شود در جهت نظارتهای بیشتر در بحث ساخت و ساز، براساس آزمونی که از مهندسان‌سازمان گرفته شد در جهت کنترل و بازرسی همه امور این افراد به کار گرفته شوند.

 دکتر غلامی اظهار کرد: همه شهروندان خانه ای را بخرند که دارای، بیمه، استانداردهای ساختمانی و ...باشد چرا که در غیر این صورت شاهد هدر رفت منابع مالی و ..بوده و از ایمنی لازم‌ نیز برخوردار نخواهیم بود بنابراین فرهنگ سازی های لازم در این زمینه باید میان مردم و مسوولان باید صورت پذیرفته و مورد اهمیت واقع شود.

وی در زمینه گسترش بناهای رومی در سطح استان با توجه به عدم در نظر گرفتن فرهنگ و تمدن ایرانی در زمینه مهندسی و ساخت و ساز بیان کرد: متاسفانه به دلیل عدم‌کنترل ها در برهه های مختلف اشکالات هم اکنون بیشتر از گذشته دیده و مورد توجه قرار گرفته که در این زمینه با همکاری کمیته سیما و منظر شهرداری کرج و دیگر کمیته های مشترک این سازمان با دیگر سازمانها همه این موارد رسیدگی خواهد شد که بازخورد و نتیجه این موضوع در پروسه ای طولانی مشاهده خواهد شد و زیرساخت های لازم در این خصوص ایجاد خواهد شد.

وی عنوان کرد: در زمینه فرهنگ شهرسازی و جلوه های بصری برنامه هایی در دست اجراست که به زودی اجرایی خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار