نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: خرمشهر فرهنگ نامه مقاومت و ایثار رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است و امروز با این فرهنگ و دانش و ایمان جوانان، دشمنانی که برای اثبات خود سنگ اندازی و بحران سازی میکنند، دشمن را زمین گیر کرده ایم.
کد خبر: ۷۴۷۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱ 23 May 2019

به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم صبح امروز، در مراسم صبحگاه مشترک یگانهای نمونه نیروهای مسلح استان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در سپاه عاشورا با بیان اینکه خرمشهر فرهنگ نامه مقاومت، ایثار، دلیری، شهامت و عشق و ایمان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، گفت: آزادسازی خرمشهر توانست سرنوشت جنگ و موقعیت سیاسی رژیم عراق را عوض کند و این شهر در دوران تحولات جنگ تحمیلی به عنوان نماد و مظهر مقاومت سرسختانه ایران و پیروزی به رژیم بعثی عراق به شمار می رفت.

امام جمعه تبریز افزود: سرعت عمل و ویژگی عملیاتی رزمندگان اسلام و فتح خرمشهر بسیاری از کارشناسان نظامی و تحلیلگران رسانه‌های خارجی و رژیم پرمدعای عراق را مبهوت و غافلگیر کرد.

وی ادامه داد: از نظر نظامی اجرای چهار عملیات پیروزمندانه طی هشت ماه نشان دهنده تجدید قوای نظامی ایران و متقابلا ناتوانی نیروهای بعثی برای دفاع از مواضع و استحکامات خود به منزله از بین رفتن توان نظامی این کشور و در نتیجه سقوط احتمالی رژیم عراق ارزیابی می شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه گفت: امروز با گذشت دو دهه از جنگ هنوز آنگونه که شایسته حماسه سازی ها و دلاورمردی های رزمندگان دفاع مقدس و این ملت است، ارزش های دفاع مقدس در میان مردم و نسل سوم و چهارم انقلاب معرفی نشده است.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: باید بدانیم هویت ملی و اسلامی نسل حاضر با تاریخ فداکاری ها و ایثارگری های مردم در دوران دفاع مقدس گره خورده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه نباید فراموش کرد که در آن برهه تاریخی قدرت های بزرگ با حمایت های عظیم خود از رژیم بعث عراق پیروزی ما را غیر ممکن می دانستند، گفت: با فداکاری و ایثار جوانان این مرز و بوم ما پیروز شدیم و توانستیم استقلال و حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود را از گزند دشمنان حفظ کنیم.

وی ادامه داد: امروز هم همان قدرت ها پیروزی ما را در صحنه های علمی فناوری نظامی و پیشرفت هایی که به وجود آورده ایم را ناممکن می دانند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: از این رو دشمنان برای اثبات خودشان تهدید، سنگ اندازی و بحران سازی میکنند اما ما با همان اراده ها جبهه های نبرد در جبهه علمی و فرهنگی و دیگر جبهه ها به مدد دانش و ایمان نیروهای داخلی به ویژه نسل جوان به پیروزی نهایی خواهیم رسید.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه حفظ آمادگی همگان امروز خواسته فرماندهی معظم کل قوا در این مسیر است، گفت: نیروهای مسلح ما خود را از نظر نیروی انسانی و تجهیزات نظامی آماده نگه دارند، اگر چه که مقام معظم رهبری بیان فرمودند که جنگی نیست و مذاکره نخواهیم کرد، اما امروز جنگ، جنگ اراده هاست و ما باید در این جنگ هم پیروز میدان باشیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار