استاندار آذربایجان غربی، نهادینه سازی فرهنگ زکات را از مهم ترین الزامات جامعه اسلامی دانست.
کد خبر: ۷۴۷۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ 23 May 2019
برنامه های تلویزیونی موثر در جهت توسعه و ترویج فرهنگ زکات ساخته شود
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری در جلسه شورای زکات استان که امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در محل استانداری برگزار شد، نهادینه سازی فرهنگ زکات را از مهم ترین الزامات جامعه اسلامی دانست و گفت: زکات از مهم ترین ارکان اقتصادی اسلام است که باید بصورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
 
وی افزود: اگر فرهنگ پرداخت زکات در جامعه نهادینه شود بی تردید تمام نیازمندان تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
 
استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: یکی از مهم ترین عواملی که می تواند در توسعه، ترویج و نهادینه سازی فرهنگ پرداخت زکات در جامعه موثر واقع شود، بحث آگاهی بخشی و اعتمادسازی در جامعه است.
 
شهریاری خاطرنشان کرد: وجود برخی مفسده ها بویژه مفاسد اقتصادی به سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی لطمه می زند که لازم است مسئولان قاطعانه با این قبیل مفاسد برخورد کنند.
 
وی گفت: در بحث پرداخت زکات نیز مسئولان باید متعهدتر از بقیه باشند و با تعهدی که در این زمینه از خود نشان می دهند، مردم را هم به انجام این فریضه تشویق نمایند.
 
استاندار آذربایجان غربی همچنین بر ضرورت ساخت برنامه های تلویزیونی موثر در جهت توسعه و ترویج فرهنگ زکات در جامعه تاکید کرد.
 
عزیز سهندی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) و دبیر شورای زکات استان نیز در این جلسه گفت: استان آذربایجان غربی در سال گذشته در فریضه پرداخت زکات در سطح کشور رتبه سوم را به خود اختصاص داد.
 
سهندی افزود: زکات استان آذربایجان غربی در سال 97، 34 میلیارد تومان بود که نسبت به سال 96، 57 درصد رشد داشته است.


انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار