فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام:
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: 22 نفر متخلف که اقدام به برداشت بی رویه گیاهان خوراکی کوهی در مناطق کوهستانی استان کرده بودند، شناسایی و پرونده آنها به محاکم قضایی ارجاع داده شد.
کد خبر: ۷۴۶۹۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ 21 May 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ غلامرضا فتحی اظهار داشت: این افراد غیربومی و از استان های همجوار و بیشتر از نقاط مختلف کرمانشاه هستند که با حضور در عرصه های طبیعی استان ایلام اقدام به برداشت بی رویه گیاه ها خوراکی می کنند.

وی افزود: 16 دستگاه خودرو این افراد توقیف شده و مقدار گیاهان کشف شده از آنها نیز یک هزار و 600 کیلوگرم بوده است و با حکم قاضی پرونده این متخلفان با پرداخت جرایم تعیین شده آزاد شده اند.

فتحی یادآور شد: برخی از این متخلفان که دارای سابقه قبلی بوده اند نیز علاوه بر پرداخت جریمه نقدی به حکم قاضی به مدت 24 ساعت یا چند روز بازداشت شده اند.

وی گفت: بیشتر این افراد در مناطقی چون کبیرکوه، سیروان، بدره و مله گون ایلام شناسایی شده اند و بیشترین گیاه کشف شده از آنها گیاه خوراکی دارویی پیچک بوده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام اظهار داشت: باید جرایم و بازدارنده های محاکم قضایی به اندازه ای قدرتمند و زیاد باشد که افراد برای سنوات آینده قادر به اقدام برای برداشت گیاهان جنگلی به صورت انبوه نکنند.

از گستره 2 میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون و 700 هزار هکتار آن را عرصه های طبیعی تشکیل داده است.
استان ایلام دارای بیش از 641 هزار هکتار جنگل، 327 هزار هکتار بیابان و 784 هزار هکتار مرتع است./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار