مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه دشمن با ایجاد جریان‌سازی و جنگ روانی در صدد دور کردن مردم از نظام است،گفت :امروز کشور ما با جنگ روانی دشمن مواجه است و آمریکا به قصد مذاکره این جنگ روانی را راه انداخته است.
کد خبر: ۷۴۶۹۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ 21 May 2019

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا تویسرکانی در جشن میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) که در هیات انصارالامام (ره) رزمندگان کرج برگزار شد، اظهار داشت :در خصوص حمله نظامی آمریکا باید گفت که رهبر معظم انقلاب فرموده اند که حمله نمی کند زیرا اگر حمله کند ایران مانند عراق ، افغانستان و یمن نیست و به خوبی دفاع می کند.

حجت الاسلام تویسرکانی اضافه کرد: امروز رهبر معظم انقلاب از تمدن نوین جهانی صحبت می کنند و به همین دلیل ما از وضعیت خاص عبور می‌کنیم و مذاکره هم نمی کنیم زیرا رهبری می فرمایند تنها عامل حمله آمریکا به ایران مذاکره است و تازمانی که مقاومت می کنیم نمی تواند حمله کند.

وی گفت: از این مرحله عبور می کنیم به شرطی که مسئولان سه قوه به سخنانش رهبری گوش کنند و در این صورت مردم احساس امنیت می کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفین افزود: امروز ایرانی ها در امنیت زندگی می کنند در حالی که خیلی کشورها ناامنی است.

وی با تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع ) اظهار داشت: آن حضرت در دامان پدر و مادری بسیار والا بزرگ شد که از صدر عالم تا قیامت هیچ زن و شوهری به قدر و ارزش حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) نیست.

وی تصریح کرد: تنها زن و شوهری که معصوم هستند و آیه قرآن برای آن ها نازل شده، علی (ع) و فاطمه (س) بوده و امام حسن مجتبی (ع) در این خانواده متولد شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفین گفت: خداوند شهادت می دهد که «من اراده کردم رجس و ناپاکی را از وجود او (امام حسن 'ع')بردارم و این امام عزیزترین فرد برای پیامبر (ص) وحضرت علی (ع) بود.

حجت الاسلام تویسرکانی افزود: در داستان مباهله که قرار بود رسول خدا (ص) بهترین ها را با خود ببرد یکی از آن بهترین ها امام حسن (ع) بود.

وی در ادامه به بررسی زندگی اجتماعی از دیدگاه امام دوم شیعیان پرداخت و اظهار داشت: جامعه ما از لحاظ اصول اجتماعی مشکل دارد و متاسفانه در این حوزه کار نشده و ایجاد مهارت و انگیزه اجتماعی نمی کنیم ولی در حوزه فردی انگیزه معنوی زیادی ایجاد کرده که مثال آن اربعین است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفین با بیان اینکه این انگیزه باید در حوزه اجتماعی نیز ایجاد شود، گفت: امام حسن (ع) از پهلوانی و جوانمردی در حوزه اجتماعی سخن می گویند.

وی افزود: این امام سه ویژگی را برای اصول مردانگی، پهلوانی و مروت عنوان کرده تا پناهگاه و ملجاء مردم باشند لذا جامعه به افرادی احتیاج دارد که مرد باشند و مثل خورشید، زندگی اجتماعی ما به چنین افرادی نیاز دارد.

حجت الاسلام تویسرکانی با بیان اینکه ائمه اطهار (ع) نیز چنین افرادی بودند که حتی دشمنان و‌مخالفانشان به آنها پناه می آوردند، تصریح کرد: امام حسن (ع ) نخستین اصل مردانگی را این دانسته که سر دین با کسی معامله نکند و آن را مثل ناموس خود بداند.

وی گفت: همچنین فرد با مروت و پهلوان باید بر روی دین خود غیرت ، استحکام فکری و رفتاری نسبت به معارف معنوی خود داشته باشد ضمن اینکه نسبت به دین و آیین خود نباید کوتاه بیاییم و سخاوتمند باشیم.

حجت الاسلام تویسرکانی دومین اصل مردانگی و پهلوانی از نگاه امام دوم شعیان را اصلاح مال دانست و افزود: فرد باید بداند مالی که به دست آورده حرام یا حلال است.

وی سومین شاخص مردانگی را اهل قیام بودن نسبت به حقوق دیگران عنوان کرد و اظهار داشت: انسان نباید اجازه تعرض کسی به حق کسی را بدهد.

وی گفت: در جامعه بحث حقوق را مطرح می کنند، هیچ مکتبی و مذهبی مثل اسلام نه تنها به حقوق بشر بلکه به حقوق حیوانات نیز اهمیت نمی دهد و کسانی که نسبت به حقوق دیگران بی اهمیت هستند اهل جهنم هستند ، وی ادامه داد: کسانیکه برای حقوق مردم قیام می کنند قرآن کریم اسم آنان را محسنین می گذارد.

حجت الاسلام تویسرکانی بیان داشت: این افراد سوپاپ اطمینان جامعه می شوند و بحران های خانوادگی و اجتماعی را می توانند کنترل کنند و ستون های خیمه می شوند و زور گویان و ظالمان از آنها واهمه و ترس دارند.

وی افزود: امام حسن (ع) چهارمین شاخص پهلوانی را این دانسته که مرد و مردانگی را کسی دارد که به راحتی رفقایش را از دست ندهد و برای از دست ندادن دوست احتیاج به صفت حلم و بردباری است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفین اظهار داشت: یکی دیگر از شاخص های مردانگی از نگاه این امام بزرگوار، همت بلند است و کسی که همت بلند در زندگی ندارد نمی توان بر روی او حساب باز کرد.

وی ادامه داد: امام حسن مجتبی (ع) فرمودند که از نشانه های مردانگی همت بلند است و این روحیه باعث جهش انسان و ارتقا و پیشرفت می شود.

برچسب ها: جنگ روانی ، دشمن ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار