رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی: 
چگنی گفت: رسانه ها نقش مهمی در آگاه سازی، اطلاع رسانی و مقابله با معضلات اجتماعی دارند و باید در این زمینه بیش از پیش فعالیت کنند.
کد خبر: ۷۴۶۹۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱ 20 May 2019
 
به گزارش تابناک مرکزی -  احمد رضا چگنی، (۳۰ اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در رابطه با خطرات و مشکلات ناشی از مواد مخدر گفت: مواد مخدر و گرایش به آن امروزه به عنوان یک معضل، آسیب و تهدید در جامعه است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با اشاره به فعالیت‌های پلیس در بخش مبارزه با مواد مخدر افزود: بحث مواد مخدر یک جرم سازمان یافته است و سومین تجارت پر سود دنیا و چهارمین تهدید برای جامعه بشری به حساب می‌آید با توجه به این مهم ستاد مبارزه با مواد مخدر در کشور و به طبع آن در استان با رویکرد مقابله با مصرف مواد مخدر تشکیل شده است.

وی فرهنگ سازی و آگاهی بخش در این زمینه را ضروری دانست و بیان کرد: از ابتدای جامعه بشری با معضل مواد مخدر درگیر بوده و از گیاهانی که خاصیت شفابخشی داشته اند استفاده می‌کردند، بر همین اساس در سال ۱۹۶۶، قانونی مبنی بر لزوم مقابله با مصرف اینگونه مواد در سطح بین الملل تصویب شد که رویکردی مقابله‌ای با مصرف مواد مخدر و برخورد با متخلفین داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه اقدامات پلیس به دو بخش سلبی (مقابله با متخلفان و قانون شکنان) و ایجابی (اقدامات نرم) که با رویکرد پیشگیرانه انجام می‌شود، افزود: باید اقدامات ما با در نظر گرفتن رویکرد‌های پیش فرض، به گونه‌ای ساماندهی شوند که بیشترین بازدهی را داشته و نتیجه مطلوب از آن حاصل شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در ادامه ضمن تاکید بر مشارکت و فعالیت مطبوعات و اصحاب رسانه در این زمینه گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در آگاه سازی، اطلاع رسانی و مقابله با این معضل اجتماعی دارند و باید در این زمینه بیش از پیش فعالیت کنند.

چگنی در بخش دیگری از سخنانش به ارایه آماری از کشفیات مواد مخدر اشاره کرد و  از افزایش ۳۵ درصدی کشفیات مواد مخدر در سطح استان در ۲ ماه ابتدایی سال جاری خبر داد.

این مقام مسئول همچنین ادامه داد: دستگیری‌های ناشی از خرید و فروش خرده و عمده مواد، حمل و نقل، معتادین و قاچاقچیان مواد مخدر، در ۲ ماهه ابتدای امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد  افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی توقیف خودرو‌ها  ۱۱۷ درصد و موتورسیکلت‌های حمل کننده مواد مخدر و ۱۱۱ درصد در سطح استان افزایش داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی همچنین از کاهش ۳۶ درصدی مصرف قرص‌های روانگران و اعتیاد آور نیز در ۲ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: مجموعه پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور، در زمینه متلاشی کردن باند‌های پخش و توزیع مواد مخدر، در حدود ۷۵ درصد افزایش آمار داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار