مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: امکانات اجتماعی و برنامه ی مدونی برای سالمندان وجود ندارد و برای اینکه در آینده این مساله به یک ابر چالش تبدیل نشود باید به دنبال راهکار و پیشگیری از این مساله باشیم.
کد خبر: ۷۴۶۵۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷ 20 May 2019

حیدری ادامه داد: براساس آمار 10 درصد جمعیت جامعه را سالمندان تشکیل می دهند و در استان البرز کمتر از میانگین کشوری است که در واقع جزء استان های جوان هستیم.
وی گفت: پدیده سالمندی یکی از پدیده هایی است که در دنیا به وقوع پیوسته و کشور ما هم در آستانه سالمند شدن هست و بر اساس آماری موجود طی 25 تا 30 سال آینده در کشور ما 30 درصد جمعیت را افراد 60 سال به بالا تشکیل خواهند داد.
وی افزود: بر اساس سرشماری صورت گرفته در سال 95 جمعیت استان البرز 2 میلیون و 712 نفر تخمین زده شده که 241 هزار و 775 نفر سالمند 60 سال به بالا هستند.
حیدری ادامه داد: سازمان بهزیستی به عنوان دبیرخانه شورای سالمندی که ریاست آن را شخص استاندار به عهده دارد اصل سیاست را بر مبنای حضور سالمند در منزل قرار داده که سبب استحکام خانواده می شود.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین چالش ها در استان البرز نبود « خانه ی امید » است که در اغلب استان ها وجود دارد و در این مراکز انجام امور فرهنگی و اجرایی برای سالمندان را انتظار داریم.
حیدری گفت: بر اساس مصوبات جلسه شورای سالمندان که باید پیگیری شود متولی این امر سازمان بازنشستگی است که باید اقداماتی برای جذب اعتبار و ارائه خدمات مطلوب شناسایی کند تا به کمک شهرداری راه اندازی شود.
وی در ادامه به اجرایی نشدن طرح های مناسب سازی معابر و خیابان ها در استان البرز اشاره کرد و افزود: مساله بعدی که البته فقط مختص سالمندان نیست و همه گروه های معلولان ، سالمندان ، زنان باردار و کودکان را در برمی گیرد بحث مناسب سازی اماکن و معابر شهری است که متأسفانه امکانات شهری ما مناسب حال سالمندان نیست.
وی افزود: امکان حضور یک فرد سالمند در اجتماع وجود ندارد، در گذشته هم مقرر شده بود که تعداد 50 دستگاه اتوبوس مناسب سازی شده در سطح شهر کرج راه اندازی شود برای اینکه سالمندان بتوانند به راحتی از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
در استان البرز سه هزار و 250 سالمند زیر پوشش اداره کل بهزیستی هستند؛ که یک هزار و 260 سالمند در 22 مرکز شبانه روزی و 2 مرکز روزانه مقیم می باشند.
خدمات تخصصی توانبخشی و پیشگیری از آسیب های دوران سالمندی و پیشگیری از بیماری ها از جمله خدمات بهزیستی در این مراکز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار