رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزدگفت: ارقام گندم و جو متحمل به شوری دستاورد جدید جوانان یزدی به مرحله تکثیر و تولید رسیده است.
کد خبر: ۷۴۶۵۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶ 20 May 2019

سیّد جمال سجادی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با اشاره به رونمایی از ارقام گندم و جو متحمل به شوری در محل مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: ارقام گندم و جو متحمل به شوری که مطالعات و تحقیق بر روی آن از سال ۸۲ شروع شد اکنون به مرحله تکثیر و تولید رسیده است.

وی گندم برزگر را جدیدترین رقمی برشمرد که پس از ارقام کویر، بم، سیستان، نیشابور، ارگ، افق و نارین به ارقام گندم کشور معرفی شده که مطالعات و تحقیق بر روی آن از سال ۸۲ شروع و اکنون به مرحله تکثیر و تولید رسیده است.

سجادی پور مقاومت گندم برزگر به ریزش، خوابیدگی، تحمل در برابر شوری، کیفیت آرد خوب و میانگین عملکرد ۴.۶ تن در هکتار را از جمله مشخصات و مزایای آن دانست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همچنین دستاورد دیگر استان را معرفی رقم جو گلشن برشمرد و افزود: این رقم بعد از ارقام افضل، خاتم و مهر چهارمین رقم جو متحمل به شوری در کشور است.

سجادی پور مقاومت جو گلشن به شوری، ریزش و خوابیدگی و عملکرد ۵تن در هکتار را از مشخصات برجسته این جو بیان نمود.

در استان یزد گندم در سطح ۱۱ هزار هکتار و تولید ۴۰ هزارتن و جو در سطح ۲۹۰۰ هکتار و تولید ۹هزار تن کشت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار