ثبت سفارش بدون انتقال ارز برای مواد اولیه، قطعات و ملزومات ضروری خطوط تولید امکان پذیر شده است.
کد خبر: ۷۴۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶ 15 May 2019

جهانگیر شاهمرادی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز ضمن اعلام این خبر و در خصوص فرآیند ثبت سفارش بدون انتقال ارز با توجه به مصوبه هیات وزیران گفت: ثبت سفارش بدون انتقال ارز فقط برای تعرفه مواد اولیه، قطعات و ملزومات ضروری خطوط تولید بوده و سایر تعرفه ها امکان استفاده از روش بدون انتقال ارز از محل این مصوبه را ندارند.

وی گفت: ثبت سفارش های بدون انتقال ارز مشمول این مصوبه با مقادیر جزئی تا پایان سال ۱۳۹۸ تنها یکبار برای یک پرونده امکان‌پذیر بوده که فرآیند آن در سامانه جامع تجارت، پیاده سازی و اجرا شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: فرآیند اجرایی این مصوبه شامل مراحل ثبت درخواست متقاضی از محل بند ۹ ماده ۳۸ موضوع این مصوبه، بررسی درخواست متقاضی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، دریافت مجوز های فنی از دستگاه های ذیربط (در صورت وجود ضابطه فنی بر روی تعرفه) انجام ثبت سفارش و پرداخت کارمزد، اظهار منشا ارز در بانک مرکزی و اظهار در سامانه گمرک است.

شاهمرادی افزود: براساس دستورالعمل های وزارت صمت، بررسی درخواست متقاضیان بر عهده این سازمان بوده و تایید نهایی آن نیز با سازمان توسعه تجارت خواهد بود.

وی گفت: این تسهیلات با توجه به ضرورت تامین فوری مواد اولیه، اجزاء و قطعات خط تولید فقط برای واحدهای تولیدی پیش بینی و عملیاتی شده است.

شاهمرادی اضافه کرد: متقاضیان در صورت ثبت‌سفارش از محل بند مذکور باید قبل از اظهار کالا در گمرک، اطلاعات منشا ارز را در سامانه جامع تجارت ثبت کرده و کد ساتا دریافت نمایند.

برچسب ها: ارز ، ثبت سفارش ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار