رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان البرز گفت: کم تحرکی عامل بسیاری از بیماری ها مانند دیابت و ناراحتی های کلیوی در جامعه است.
کد خبر: ۷۴۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴ 15 May 2019

مجید کرمی در هفدهمین همایش تجلیل از خیرین و خانواده های اهداء کنندگان عضو در تالار لوتوس کرج اظهارداشت: برهمین اساس برنامه های آموزشی با همکاری انجمن حمایت از بیماران کلیوی البرز در سطح مدارس استان آغاز شده است.
وی با بیان اینکه بیماری کلیه به عنوان یک بیماری خاموش شناخته شده است ، گفت: گاهی مواقع این بیماری تا 80 درصد پیشرفت کرده و سپس بیمار متوجه عارضه می شود.
کرمی با تاکید بر این نکته که کم تحرکی عامل بسیاری از بیماری ها است، افزود: در این زمینه برنامه های آموزشی باید در سطح عمومی فراگیر شود و اطلاع رسانی لازم صورت گیرد. 
رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی البرز اظهار داشت: بیشترین حجم خدمات بیمارستانی در بخش دیالیز در البرز ایجاد شده ولی همچنان تعدادی از بیماران برای دیالیز به تهران می روند.
وی ادامه داد: امروز فرهنگ اهدای عضو در جامعه باید فراگیر شده و دراین زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.
کرمی با بیان اینکه بیمارهای کلیوی هزینه بر بوده و مشکلات زیادی برای فرد بیمار و خانواده ها ایجاد می کند، گفت: دراین زمین مشارکت و حمایت خیرین از این بیماران می تواند به کاهش آلام و مشکلات کمک کند.
وی از مردم خواست برای پیشگیری از بیماری های کلیوی، آزمایشات پزشکی را اولویت قرار دهند ضمن آنکه به توصیه های پزشکان توجه بیشتری شود.
کرمی بیان داشت: متاسفانه بازی های ریانه ای سبب کم تحرکی کودکان شده که این عفونت کلیوی را دارد.
وی گفت: امروز هر پیوند کلیه 250 میلیون ریال هزینه برای خانواده ها هزینه دارد و پس از آن تهیه دارو نیز مشکلات دیگری است که انتظار می رود خیرین وارد میدان شوند.
در این همایش تعدادی از بیماران کلیوی ، شماری از خانواده های اهدا کننده عضو و خیرین حضور داشتند که مقادیر قابل توجهی به درمان بیماران کلیوی استان کمک شد.
استان البرز حدود سه هزار بیمار کلیوی دارد که بیشتر آنان دیالیزی هستند.

برچسب ها: همایش ، کلیوی ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار