در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال کشور تیم‌های نفت آبادان، استقلال خوزستان، فولاد و نفت مسجدسلیمان روبه‌روی حریفان خود قرار می گیرند‌
کد خبر: ۷۴۴۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰ 15 May 2019
دیدارهای هفته پایانی فصل هجدهم لیگ برتر فوتبال کشور به صورت همزمان از ساعت ۲۱:۳۰ روز پنجشنبه آغاز  می شوند.
 
در این هفته نفت مسجدسلیمان و فولاد به ترتیب میزبان ذوب آهن و تراکتورسازی و نفت آبادان و استقلال خوزستان در دیدارهایی خارج از خانه به ترتیب به مصاف سایپا وسپاهان می‌روند.
 
سایپا - نفت آبادان 
 
آبادانی ها که در هفته‌های اخیر با انگیزه و روحیه متفاوت پا به میدان گذاشته‌اند، از پنج دیدار اخیر خود به چهار برد متوالی و یک تساوی دست پیدا کرده‌اند. صنعت نفت هفته گذشته هم با تساوی برابر استقلال ضمن این که حریف تهرانی خود را از کورس قهرمانی خارج کرد، به روند خوب خود نیز تداوم بخشید تا همچنان به کسب جایگاه تک رقمی در پایان لیگ امیدوار باشد.
 
 آبادانی‌ها این هفته رودرروی سایپایی قرار می گیرند که هفته گذشته برابر استقلال خوزستان به برتری رسید و اکنون در رده هفتم جدول رده بندی قرار دارد و امیدوار است با لغزش ذوب آهن که در رده ششم است، جایگزین این تیم شود، البته شاگردان سرجیو هم که در رده دهم جای دارند، امیدوارند با شکست تیم سابق علی دایی و در صورت لغزش حریفان با قرار گرفتن در رده تک رقمی کار خود را در لیگ به پایان برسانند.
 
فولاد - تراکتور سازی
 
شاگردان قطبی هفته گذشته برابر ذوب آهن با شکست سنگین ۳ بر یک زمین بازی را ترک کردند و همین نتیجه باعث سقوط دو پله‌ای آن‌ها در جدول و قرار گرفتن در جایگاه هشتم شد.
 
فولاد این هفته برای جبران شکست برابر ذوب آهن باید بتواند از سد تراکتورسازی بگذرد. شاگردان قطبی در نیم فصل اول حریف تبریزی خود را شکست داده بودند ولی در بازی این هفته با توجه به حساسیت رقابت‌ها مطمئنا کار آسانی برابر حریف خوب تبریزی خود نخواهد داشت‌.
 
فولاد امیدوار است که در خانه با حمایت هوادارنش از سد تیم تراکتورسازی بگذرد و با لغزش حریفان، مجدد به رده ششم جدول برگردد.
 
 نفت مسجدسلیمان - ذوب آهن
 
 نفت که در این فصل عملکرد خوبی نداشت و هفته‌ها است همراه با تیم سپیدرود از کاندیداهای سقوط به لیگ یک هستند، این هفته برای بقا رو در روی تیم آماده و جنگنده علی منصوریان قرار می گیرد، دیداری که کسب امتیاز در آن باتوجه به عملکرد موفق تیم اصفهانی در هفته‌های اخیر بسیار سخت است، هر چند که فوتبال این رشته جذاب اصلا قابل پیش‌بینی نیست.
 
 نفت که دومین حضور خود در لیگ برتر را تجربه می‌کند و از اولین حضور خود خاطره تلخ سقوط را به یاد دارد، در تلاش است که در این فصل رستگار شود و برای سومین حضور خود در لیگ با برنامه و جدی ظاهر شود.
 
اگرچه نفت و سپیدرود از کاندیداهای سقوط هستند و به ترتیب با ۲۱ و ۲۰ امتیاز در رده‌های چهاردهم و پانزدهم جدول قرار دارند ولی به نظر می‌رسد شانس مسجدسلیمان از تیم رشتی برای بقا بیشتر است، چرا که شاگردان دست‌نشان این هفته بازی سختی برابر استقلال تهران که برای کسب سهمیه آسیایی تلاش می‌کند، دارند و در صورتی می‌توانند در لیگ بمانند که حتما استقلال را شکست دهند. 
 
هواداران مسجدسلیمانی بسیار امیدوارند که روز پنج شنبه در ورزشگاه شهید بهنام محمدی، بقای تیم خود را جشن بگیرند.
 
 سپاهان - استقلال خوزستان
 
استقلالی ها که دو سه هفته‌ای است، سقوط آن‌ها به لیگ یک مسجل شده است، این هفته ها به دلیل این‌که بدون دغدغه و با آرامش بیشتری بازی می کنند، اگر چه برخی بازی‌ها را هم واگذار کرده‌اند ولی توانسته‌اند نمایش بهتری در مستطیل سبز داشته باشند.
 
 اگر چه این تیم سقوط کرده ولی آن‌چنان تلاش می‌کند که به قول سرمربی سایپا "استقلال خوزستان انگار برای قهرمانی می‌جنگند". استقلالی‌‌ها با اینگونه بازی کردن، ضمن این‌که می خواهند نشان دهند که سقوط حق آن‌ها نبود، به دنبال فوتبال پاک هستند‌.
 
اگرچه دیدار این هفته برای استقلال خوزستان اصلا اهمیت ندارد ولی سپاهان بسیار امیدوار است که با شکست استقلال خوزستان و در صورت لغزش پرسپولیس برابر پارس جنوبی، بتواند جام قهرمانی را بالای سر ببرد و در اصفهان جشن قهرمانی را برپا کند. بر این اساس دیدار سپاهان و استقلال خوزستان یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته پایانی لیگ برتر کشور است.
 
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار