معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: لباس فرم دانش آموزان برای سال تحصیلی آینده با سبک ایرانی – اسلامی با محوریت حجاب و عفاف در این استان تهیه می شود.
کد خبر: ۷۴۴۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶ 13 May 2019

مسعود مهران نیا در نشست کارگروه طرح ساماندهی و نظارت بر تهیه و توزیع لباس فرم دانش آموزان ،اظهار داشت: لباس فرم دانش آموزان این استان با رویکرد رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی با استفاده از پارچه با کیفیت ایرانی تهیه و دوخت می شود.
وی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی لباس فرم مدارس طی چند سال اخیر در البرز اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: سفارش و تهیه لباس فرم دانش آموزان از طریق انعقاد تفاهم نامه بین انجمن مدرسه و تولید کنندگان مجاز در این استان انجام می شود.
وی تصریح کرد: برنامه ریزی برای لباس فرم دانش آموزان مدارس هر ساله با مشارکت آموزش و پرورش ، اتحادیه پوشاک و با نظارت استانداری، اداره تعزیرات و اصناف در استان البرز انجام می شود.
وی اضافه کرد: اجرای کیفی و نظارتی این طرح نیاز به مشارکت همه جانبه نمایندگان آموزش و پرورش به ویژه سازمان دانش آموزی،تعزیرات حکومتی،صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی استانداری و اتحادیه اصناف البرز دارد.
وی یادآورشد: بخشنامه مربوط به فرآیند اجرایی کردن طرح لباس فرم دانش آموزان البرز در سال تحصیلی 98-97 با شعار من ایرانی هستم و ازکالای ایرانی استفاده می کنم به نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش این استان نیز ارسال شده است.
مهران نیا درادامه به ابلاغیه وزارتخانه ای در خصوص واگذاری مدیریت و نظارت بر لباس فرم و نظارت بر عملکرد پیمانکاران وانجام امور فرهنگی حمل و نقل دانش آموزان به سازمان دانش آموزی پرداخت وعنوان کرد: به منظور ساماندهی فعالیت های لازم در این خصوص کار گروه استانی و کارگروه‌های متناظر در مناطق و مدارس در راستای تبیین دستورالعمل مربوطه ، نظارت و ارزیابی‌های مستمر از حسن اجرای آن تشکیل شده است.
وی دقت در انتخاب الگو، رنگ ، کیفیت پارچه و قیمت مناسب را از جمله محورهای مهمی عنوان کرد که می بایست مد نظر مدیران و انجمن مدارس قرار گیرد و همچنین به حفظ منافع دانش آموزان و خانواده ها آنان توجه ویژه شود.
وی در ادامه به اهداف اصلی واگذاری مدیریت و نظارت بر امور فرهنگی سرویس های مدارس به سازمان دانش آموزی اشاره کرد که باید با محتوای مطلوب فرهنگی و تربیتی برای دانش آموزان سازماندهی شود.
وی تاکید کرد: در یک کارگروه تخصصی هزینه لباس فرم دانش آموزان استان البرز برای سال تحصیلی 99-98 مورد ارزیابی قرار می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار