رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک البرز گفت: تولید کنندگان مشکلات عدیده‌ای دارند، از کمبود و گرانی پارچه تا مشکلات مربوط به کارگران همگی گریبان تولیدکنندگان را گرفته است.
کد خبر: ۷۴۳۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ 11 May 2019

میراسماعیل صدیق در خصوص وضعیت بازار پوشاک به خصوص در حوزه قاچاق گفت: برندهای قاچاق از سال گذشته همگی جمع آوری شده و واحدهای صنفی هم بنا بر شعار سال که حمایت از تولید داخلی است از اجناس داخلی حمایت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: شش ماه است که واردات کالای خارجی و پوشاک برند که بدون نمایندگی رسمی و قانونی هستند ممنوع اعلام شده تا حرکتی در جهت حمایت از کالای داخلی باشد، این نکته صحیح است که اجناس و کالاهای ایرانی در زمینه کیفیت با اجناس خارجی متفاوت است اما بخشی از این وضعیت از مشکلات تولیدکنندگان نشئت می‌گیرد.

صدیق در خصوص مشکلات تولید کنندگان گفت: تولید کنندگان مشکل تامین مواد اولیه دارند و نیازمند هستند تا حتما برخی از ملزومات از خارج کشور وارد شود، چرخ‌های صنعتی قدیمی که دیگر عمرشان به سر رسید و نیازمند تعویض با چرخ‌های خیاطی جدید هستند‌؛ البته از مشکلات مربوط به کارگران، بیمه، دارایی و مالیات هم نباید بگذریم، کارگرانی که بعد از تعطیلی و تعدیل نیروهای کارگاه‌ها بیکار شده‌اند حالا نیازمند بازآموزی و آموزش‌های لازم هستند، همچنین تولید کنندگان نیاز به دریافت وام برای حل مشکلات خود هستند‌.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک در ادامه اظهار داشت: اگر کالای خارجی اجازه ورود ندارد حداقل از کالای داخلی حمایت داشته باشیم مثلاً برخی ملزومات مانند زیپ، دکمه، رنگ، نخ، و برخی از انواع پارچه حتما باید وارد شود تا تولید به مشکل نخورد. 

برچسب ها: پوشاک ، قاچاق ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار