امام‌جمعه شیراز خطاب به مدیران افزود: عجیب است که مدیران این گرانی‌ها و وضعیت نابسامان مسکن را می‌بینند و کاری نمی‌کنند، آخر جوانی که تازه ازدواج‌کرده و توان پرداخت اجاره‌بها ندارد، چکار باید بکند؟ چرا شما متوجه مشکلات مردم نیستید؟
کد خبر: ۷۴۳۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 11 May 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه با انتقاد شدید از ضعف‌های مدیریتی که موجب گرانی و تنگی معیشت مردم شده است، اظهار داشت: بیشتر گرانی‌ها به خاطر ضعف در مدیریت است نه تحریم؛ لذا برای حل مشکل، نیاز به مدیریت جهادی است.

وی به عنوان نمونه با اشاره به گرانی بی‌سابقه قیمت مسکن و اجاره‌بها و مشکلاتی که برای مردم به‌ویژه جوانان ایجاد کرده، خاطرنشان کرد: امروز تنها در یک کلان‌شهر 500 هزار مسکن خالی است، آن‌وقت یک جوان تازه ازدواج‌کرده سرپناهی برای خود و خانواده‌اش حتی برای اجاره ندارد؛ آخر چرا مدیران مملکت این چیزها را نمی‌بینند؟

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس ادامه داد: ما در مجلس قانون داریم که اگر کسی می‌خواهد مسکن را خالی نگه دارد، باید مالیات دهد اما عملاً چنین اتفاقی نمی‌افتد لذا مردم حتی نمی‌توانند منزل اجاره کرده و برای یک سرپناه گرفتار هستند.

امام‌جمعه شیراز خطاب به مدیران افزود: عجیب است که مدیران این گرانی‌ها و وضعیت نابسامان مسکن را می‌بینند و کاری نمی‌کنند، آخر جوانی که تازه ازدواج‌کرده و توان پرداخت اجاره‌بها ندارد، چکار باید بکند؟ چرا شما متوجه مشکلات مردم نیستید؟

دژکام گران‌فروشان را متوجه عالم عُقبی و مجازاتی که در انتظارشان است، کرد و گفت: کسانی که این گرانی‌ها را به وجود آورده‌اند، بدانند خداوند به کسی که در دنیا به مردم رحم نمی‌کند، در قیامت رحم نخواهد کرد.

*اروپای روباه‌صفت قابل‌اطمینان نبود

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برجام و تصمیم جدید دولت در مورد این قرارداد اشاره کرد و گفت: آمریکا از برجام خارج‌شده و 4 کشور دیگر نیز متأسفانه آن‌گونه که بایدوشاید رفتارشان در حمایت از ما نیست؛ به‌خصوص 3 کشور اروپایی که روباه‌صفت، همواره عهدشکن بوده‌اند.

امام‌جمعه شیراز افزود: پیش از مذاکرات 2 نگاه در برابر دشمن داشتیم؛ یک نگاه می‌گفت مذاکره، یک نگاه می‌گفت مقاومت؛ درعین‌حال رهبر انقلاب نیز می‌گفتند به مذاکره خوش‌بین نیستم.

دژکام ادامه داد: رهبری تجربه داشتند و می‌دانستند که عاقبت مذاکره چیست پس وظیفه و راهنمایی خود را در آن مقطع زمانی انجام دادند اما اینکه ما چه کردیم، جای بحث دارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی به دشمن امیدوار بودند لذا شعارهایی نیز دادند اما درنهایت هیچ اتفاقی نیفتاد و نمی‌دانستند که به آن‌ها نباید اعتماد کرد زیرا طعمه گرگ مرگ است.

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه نباید بهانه دست دشمن داد، بیان داشت: در برجام نامردی در مرام ما نبود، اما در مرام آمریکایی‌ها بود و همه این عهدشکنی را دیدند.

دژکام ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران رسماً تصمیم گرفته اگر 3 کشور اروپایی در رابطه با خرید نفت و معاملات بانکی زمینه را فراهم نکنند، برخورد لازم را انجام دهد و این کار موردحمایت همه مردم و همه جناح‌ها است؛ یعنی یک ملت در مقابل حرکت مذبوحانه دشمن ایستاده است.

*صبر انقلابی ملت، حدی دارد

وی افزود: ایران اعلام کرده 60 روز صدور اورانیوم غنی‌شده را متوقف و آب‌سنگین تولید می‌کند و به اروپا نیز گفته اگر پس از 60 روز تعهدات خود را انجام ندهد، به این کارها ادامه خواهد داد و دشمن باید بداند ملت اگر روزی امکان مذاکره را به وجود آورد، هیچ‌وقت زمینه اقدام انقلابی را به روی خود نخواهد بست.

امام‌جمعه شیراز تصریح کرد: اما ممکن است عده‌ای نفوذی در کشور باشند که حرفشان جدا از ملت است و ما به آن‌ها هم می‌گوییم سکوت مردم به خاطر حفظ مصالح نظام است. آن‌ها که در فضای مجازی غلط‌های بیجا می‌کنند، بدانند که مردم اگر اراده کنند اجازه هیچ‌گونه فعالیتی به آن‌ها نخواهند داد لذا قلم به مزدها صبر انقلابی مردم را به‌حساب ناتوانی نگذارند.

دژکام خطاب به نفوذی‌ها گفت: نفوذی‌ها و اربابانشان از مشت پولادین مردم بترسند که روزی از آستین درآمده و آنان و اربابانشان را به درک واصل کند.

*روزه‌خواری جلوی روزه‌داران از غیرت به دور است

امام‌جمعه شیراز در ابتدای خطبه‌ها نیز با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان و روزه‌داری در این ماه، در تذکر به معدود کسانی که علناً جلوی روزه‌داران روزه‌خواری می‌کنند، اظهار داشت: رعایت نکردن حال روزه‌داران در این ماه از انصاف خارج است و اگر کمی رگ غیرت و مردانگی در وجود انسان باشد، جلوی روزه‌داران روزه‌خواری نمی‌کند.

وی بابیان اینکه وظایف دستگاه‌های نظارتی برای برخورد با رفتارهای غیرانسانی در ماه رمضان تعریف‌شده، افزود: البته شاید کسی متوجه رفتار زشت خود نباشد که ما نیز به‌نوبه خود باید به این دسته از افراد تذکر داده و آن‌ها را متوجه رفتار ناپسندشان بکنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار