مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز سهم استان از سد کرج را سالانه ۲۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: ۸۰ درصد آب شرب استان از آبخوان‌ها تأمین می‌شود.
کد خبر: ۷۴۲۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲ 08 May 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ داود نجفیان در خصوص آخرین وضعیت میزان برداشت آب و سهم استان از البرز از سدهای کرج و طالقان، اظهار کرد: میزان برداشت‌ها بر اساس سهمی است که در سال‌های گذشته به‌عنوان حق آبه برای دو استان تهران و البرز از سد کرج و سه استان البرز، قزوین و تهران از سد طالقان منظور شده است.

وی بابیان اینکه در برداشت از آب سد کرج دو استان البرز و تهران سهم دارند، گفت: از سد کرج بیشتر تخصیص برای تأمین آب شرب غرب تهران است و تخصیص آب شرب استان البرز از این سد حدود ۲۰ میلیون مترمکعب در سال است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز ادامه داد: در طول یک سال سهم آب شرب استان البرز از سد طالقان ۳۵ میلیون مترمکعب است، در همین بازه زمانی سهم استان تهران برای آب شرب ۱۱۴ میلیون مترمکعب و نزدیک به ۲۷۰ میلیون مترمکعب نیز سهم آب شرب و کشاورزی استان قزوین از سد طالقان است.

نجفیان با تأکید بر اینکه عمده مصارف آب استان البرز از طریق آب خوان‌ها تأمین می‌شود، گفت: حدود ۸۰ درصد آب شرب استان البرز از آب خوان‌ها تأمین می‌شود.

به گفته وی وزارت نیرو با توجه به مصرف بالای آب آبخوان‌ها و ذخایر سدها مطالعات جامع و یکپارچه‌ای در سه استان تهران، البرز و قزوین برای تأمین نیازهای فعلی و همچنین چشم‌اندازهای آتی آغاز کرده است.

برچسب ها: وزارت نیرو ، سد کرج ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار