کد خبر: ۷۴۲۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ 08 May 2019
سرانه ایتام در استان زنجان به ۴۸۰ هزار تومان رسیده است

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه، بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ خیر، حامی بیش از سه هزار یتیم در زنجان هستند، گفت: سرانه ایتام در استان به ۴۸۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت صفری شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران در محل کمیته امداد استان، بابیان اینکه سرانه ایتام در استان زنجان افزایش‌یافته است، افزود: سرانه ایتام در استان زنجان به ۴۸۰ هزار تومان رسیده است.

وی اظهار کرد: در استان زنجان برخی از ایتام بیش از ۳ حامی دارند و خوشبختانه کمک خیرین به کمیته امداد در استان بسیار مطلوب است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به طرح اکرام ایتام که یکی از برجسته‌ترین طرح‌های کمیته امداد است اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ خیر، حامی بیش از سه هزار یتیم در استان زنجان هستند.

صفری تأکید کرد: طرح اکرام ایتام از سال ۷۸ شروع است و دین مبین اسلام در زمینه یتیم‌نوازی بسیار تأکید دارد.

وی در ادامه به تقویت فرهنگ پرداخت زکات در جامعه تأکید کرد و گفت: طی سال ۹۷ در استان زنجان بیش ۱۴ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری‌شده است و جمع‌آوری زکات در استان زنجان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان، در قالب زکات واجب، مستحبی و فطریه بوده است و همچنین در تأمین نیازهای معیشتی خانواده‌های نیازمند، هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان، پرداخت جهیزیه زوج‌های نیازمند و کمک هزینه درمانی بیماران صعب‌العلاج صرف شده می‌شود.

صفری ابراز کرد: ۶۲ درصد از درآمدهای زکات برای نیازمندان و ۳۸ درصد برای اجرای طرح‌های عمرانی هزینه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار