با تلاش های موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، اکنون بیماری سرخک در کشور در مرحله حذف و ریشه کنی قرار دارد.
کد خبر: ۷۴۲۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵ 07 May 2019

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: با توجه به تلاش های موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، بیماری سرخک در کشور هم اکنون در مرحله حذف و ریشه کنی قرار دارد، این در حالی است که آمار موارد ابتلا به این بیماری در امریکا در آستانه ثبت رکوردی جدید در دو دهه گذشته است.

اسحاقی افزود: چندی پیش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آماری از موارد ابتلا به بیماری سرخک در امریکا منتشر کرد که بر اساس آن در سال جاری میلادی، نسبت به ۵ سال گذشته (از ۲۰۱۴ میلادی تاکنون) آمار ابتلا به سرخک در امریکا بی‌سابقه بوده است و در آستانه ثبت رکورد جدیدی از سال ۲۰۰۰ است.

وی در ادامه اضافه کرد: مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (سی دی سی) آمریکا تا نوزدهم آوریل سال جاری میلادی، ۶۲۶ مورد ابتلا به سرخک در ۲۲ ایالت این کشور شناسایی کرده اند. بالاترین آمار ابتلا به سرخک سال ۲۰۰۰ میلادی بود که در این سال ۶۶۷ مورد شناسایی و ثبت رسمی شد.

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از دهه 80 میلادی منحصرا نسبت به تولید واکسن سرخک در کشور اقدام کرده و با این تولیدات شرایط ایمن سازی در کشور به حدی افزایش یافته که می توان گفت در مرحله حذف و ریشه کنی این بیماری قرار داریم.

وی ادامه داد: ریشه کنی و یا در شرف ریشه کن بودن بسیاری از این بیماری ها که زمانی بومی کشور بودند مانند فلج اطفال، سرخجه، کزاز، اوریون، دیفتری، سیاه سرفه، مرهون تولیدات و تلاش محققین و دانشمندان موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی است.

اسحاقی افزود: سرخک یکی از بیماری‌های حاد و بسیار مسری است که در سطح جهان یکی از عوامل عمده‌ی مرگ و میر در کودکان به ویژه کودکان دچار سوء تغذیه محسوب می شود و نوعی عفونت سیستم تنفسی است که به شدت قابل سرایت بوده و می‌تواند عوارض جدی چون آسیب به ریه‌ها و حتی مرگ به دنبال داشته باشد.

برچسب ها: سرم سازی ، واکسن ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار