صبح امروز به منظور آشنایی زائرین با قوانین و اعمال مراسم حج ، همایش متمرکز زائران حج تمتع با حضور نماینده ولی فقیه در استان، توسط سازمان حج و زیارت برگزار شد .
کد خبر: ۷۴۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴ 03 May 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، آیت الله مصطفی علماء نماینده ولی فقیه در این مراسم گفت : زائرین حاضر به دو مهمانی دعوت شده اند ، یک مهمانی رمضان و مهمانی دوم دعوت به خانه خدا

 ایشان افزودند : با توجه به علت آفرینش انسان که بندگی خداست، حج یکی از راه های بندگی است، این افراد سعادتمند بوده و بایستی قدردادن فرصت طواف خانه خدا، رسول الله و ائمه معزز باشند .

 امام جمعه کرمانشاه خاطر نشان کردند : دلیل اصلی اعمال و مناسک حج با توجه به تفسیرات و فلسفه وجودی آنها ، همان بندگی خداست که در این فرصتی که یک الی دو بار برای مؤمنان پیش می آید باید آن را گرامی شمرده و تقوا کسب کرده و آنرا در ادامه زندگی حفظ کنند.

 وی در پایان گفتند : زائرین حج، نمایندگان جمهوری اسلامی بوده و بایستی طبق شأن و شئونات اسلامی رفتار کنند، در این راه مسئولین و کاروان ها به این عزیزان خدمت رسانی میکنند . این مسئولین نیز باید بدانند در لحظات سخت به خدمت در راه بندگی خدا مشغول هستند .

 حامد دارابی ، مدیر حج و زیارت استان، گفت : عملیات اجرایی از ابتدای بهمن  ۹۷اغازشد و ۹۵۰زائر اعلام آمادگی کردند ، که ۴۵۰زائر اهل تسنن در قالب ۳ کاروان و ۵۰۰زائر اهل تشیع درقااب ۴ کاروان به همراه ۵۰ نفر ،مدیران مجموعه استان و روحانیون از فرودگاه اشرفی کرمانشاه به مقصد جده اعزام خواهند شد .قابل ذکر است که ۸۵زائر از استان ایلام و ۱۳۵زائر نیز ازاستان همدان از فرودگاه کرمانشاه به حج خواهند رفت .

 حامد دارابی رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه این همایش گفتند : زائرین نیمه دوم تیرماه به حج مشرف شده و اول شهریور ماه در ۲روز ، به دلیل محدودیت هواپیمایی هما باز خواهند گشت، پرواز ابتدا به سمت جده و پس از ۳۰ روز اقامت در مکه به مدینه مشرف میشوند .

 ایشان افزودند : طبق تفاهم نامه امضا شده، امنیت و سلامت حجاج مورد تاکید قرار گرفته و همچون سال های ۹۷ و ۹۶ انجام میشود .

 جانشین پلیس فرودگاه کرمانشاه درخصوص حمل مواد مخدر، آرام بخش و داروهای مورفین دار گفت : حمل این مواد ممنوع بوده و در عربستان ۵ تا ۱۵سال مجازات زندان دارد که جمهوری اسلامی ایران نمیتواند اقداماتی در این خصوص اتخاذ کند، لذا در صورت داشتن نسخه پزشکی برای دارو های نامبرده، حتما پزشک کاروان را مطلع کنید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار