مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برگزاری طرح ضیافت الهی در 25 بقعه متبرکه خبرداد.
کد خبر: ۷۴۱۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶ 05 May 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک، حجت الاسلام آیت عباسیان در نشست خبری با محوریت تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان که صبح امروز در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، اظهار داشت : در ماه مبارک رمضان ویژه برنامه های متنوعی در سطح بقاع متبرکه و امام زادگان استان با عنوان طرح ضیافت الهی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه نماز جماعت در این ماه در سطح بقاع متبرک برگزار خواهد شد از اجرای ۲۰ برنامه فرهنگی با حضور مفسران، کرسی تفسیر قرآن کریم، محافل انس با قرآن کریم و… خبر داد.

 

این مسوول ادامه داد : ۵۰ محفل انس با قرآن کریم طی ماه مبارک رمضان دایر می شود که ۳۵ محفل در سطح شهرستان های انسان کرمانشاه خواهد بود.

 

عباسیان با بیان اینکه در ۱۹ بقعه متبرکه استان کرمانشاه برنامه ترتیل خوانی را داریم، افزود: هر روز ایام رمضان یک جز از قرآن کریم تلاوت می شود، همچنین یک جلسه محوری به صورت زنده و پخش مستقیم توسط صداوسیمای استان و شبکه زاگرس از این مراسمات خواهیم داشت.

 

ایشان به برگزاری جلسات دعا در ماه مبارک رمضان در شب های جمعه و چهارشنبه و نیز تلاوت آیات نورانی قرآن کریم و بحث آموزش آن اشاره و عنوان کرد: اعزام مبلغ دینی در سطح بقاع متبرکه استان کرمانشاه صورت می گیرد و در مجموع ۷۰ مبلغ در این ایام خدمات رسانی می کنند که از این تعداد ۵۰ نفر از استان قم به کرمانشاه خواهند آمد.

 

عباسیان به جذب خیرین نیک اندیش استان کرمانشاه به منظور تامین افطاری ساده ایتام و نیازمندان اشاره و تاکید کرد: ویژه برنامه های متعددی به مناسبت سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) و بزرگ بانوی اسلام حضرت خدیجه کبری(س) را نیز در دستور کار بقاع متبرکه استان داریم.

 

مدیرکل اوقاف افزود : شب های قدر از آن جایی که در کنار بقاع متبرکه مراسم معنوی شب زنده داری با استقبال مردم استان کرمانشاه انجام می شود و جمعیت قابل توجهی حضور پیدا می کنند، لذا برای احیای شب قدر و قرآن بر سر گرفتن طبق آداب مرسوم و دینی کشور این برنامه ها به صورت ویژه و پوشش مناسب خبری انجام می پذیرد.

 

وی یادآور شد: در زمینه برگزاری نماز عیدفطر نیز در جوار بقاع متبرکه برنامه خواهیم داشت، همچنین مراکز افق با هدف خدمات فرهنگی و اجتماعی به نیازمندان در ماه رمضان با کمک خیران خدمات رسانی خواهند داشت.

 

عباسیان به همکاری آموزش و پرورش استان کرمانشاه در زمینه ترویج آموزش های قرآنی به دانش آموزان اشاره و بیان کرد: طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم را در دستور کار قرار دادیم و تعدادی از افراد مستعد را جذب کردیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: وظیفه داریم موقوفات تحت اختیار این نهاد اجرایی را در راستای نیات واقف انجام دهیم.

 

این مسوول با اشاره به اینکه برپایی خیمه های معرفت در برخی بقاع متبرکه و شاخص استان را در ماه مبارک رمضان خواهیم داشت، گفت: طرح ضیافت الهی در ۲۵ بقعه متبرک استان کرمانشاه اجرا می شود، همچنین برگزاری ۲۹ جلسه تفسیری را در سطح استان در نظر داریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار