مهمترین خبرهای پلیسی کهگیلویه و بویراحمد
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، طی بیست و چهار ساعت گذشته ، کهگیلویه و بویراحمد شاهد برخی اقدامات پلیسی متناسب با تخلفات صورت گرفته بوده است که مهمترین این اقدامات طی یک بسته خبری در ادامه گزارش منتشر می شود.
کد خبر: ۷۴۰۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ 01 May 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، طی بیست و چهار ساعت گذشته ، کهگیلویه و بویراحمد شاهد برخی اقدامات پلیسی متناسب با تخلفات صورت گرفته بوده است که مهمترین این اقدامات پلیسی صورت گرفته بنابر گزارش روابط عمومی نیروی انتظامی استان ، طی یک بسته خبری در ادامه گزارش منتشر می شود.
اعتماد هزینه بر شاگرد به استاد !
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد ، از برداشت غیرمجاز مبلغ 15 میلیون ریال از حساب بانکی شهروند یاسوجی خبر داد و گفت: بسیاری از برداشت‌های غیر مجاز بانکی در پی اعتماد به دیگران صورت می‌گیرد.

سرگرد روح الله شهبازی‌پور در تشریح این خبر اظهار کرد: شهروند یاسوجی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اظهار داشت به صورت غیرمجاز از حسابش مبالغی برداشت ، که خواهان پیگیری موضوع شده است.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی و انجام تحقیقات اولیه توسط کارشناسان پلیس فتا استان، مشخص شد مبلغ 15 میلیون ریال از حساب وی طی چند مرحله به صورت غیرمجاز برداشت شده که طی اقدامات صورت گرفته نهایتا متهم که مربی ورزشی شاکی بود شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی احضار شد.

سرگرد شهبازی‌پور گفت: در این پرونده متهم با در اختیار داشتن کارت بانکی شاکی و سوء استفاده از اعتماد وی اقدام به فعال نمودن رمز اینترنتی آن نموده که نهایتا طی چند مرحله خرید اینترنتی انجام داده بود.

این مقام ارشد انتظامی گفت: شهروندان از واریز مبالغ زیاد به حساب‌هایی که بیشتر با آن سروکار دارند و یا رمز اینترنتی آن فعال است، خودداری نمایند.

سرگرد شهبازی‌پور از شهروندان خواست اطلاعات مالی و بانکی‌شان را بادقت نزد خود نگهدارند و رمز کارت را به صورت دوره‌ای تغییر داده و ضمن فعال نمودن امکان دریافت پیامک، از تراکنش‌های انجام شده حساب خود مطلع شوند.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما در میان بگذارند.

کلاهبرداری با ترفند درج آگهی فروش خودرو در دیوار

رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی کذب در سایت دیوار، از کاربران فضای مجازی به بهانه فروش خودرو کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد .

سرگرد "روح الله شهبازی پور" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و مدعی کلاهبرداری از وی به مبلغ بیست میلیون ریال از طریق سایت دیوار شده بود، که در این خصوص موضوع به طور ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده در سایت دیوار آگهی فروش خودرو را مشاهده و با توجه به قیمت مناسب آن مبلغ بیست میلیون ریال بعنوان بیعانه به شماره‌ حساب اعلامی که در آگهی درج ‌شده بود واریز کرده است، لیکن پس از پرداخت پول و با تماس‌های بعدی شاکی کسی جوابگو نبوده است، از پلیس فتا درخواست رسیدگی کرد.

وی افزود: با انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی و اقدامات کارشناسی، طی چند روز متهم شناسایی و تحویل مرجع قضایی شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : قبل از اطمینان به صحت اطلاعات ارائه‌ شده فروشنده، اقدام به واریز وجه نکنند و حتی‌الامکان ارتباطات و خریدوفروش‌ها را به‌صورت حضوری انجام دهند و از افرادی خرید کنید که امکان ملاقات حضوری آن‌ها پیش از انجام معامله فراهم باشد و قبل از خرید، کالا را با دقت موردبررسی قرار دهید.

سرگرد شهبازی پور در ادامه به شهروندان توصیه کرد : ارائه اطلاعات حساب از سوی فروشنده نباید موجب اعتماد شما شود زیرا ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سوءاستفاده قرارگرفته باشد و تحت هیچ عنوان پیش از دریافت کالا هزینه‌ای پرداخت نکنید.

این مقام مسئول از شهروندان درخواست کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.
کشف 46 کیلوگرم مواد مخدر در گچساران
فرمانده انتظامی شهرستان گچساران از دستگیری 3 قاچاقچی مواد مخدر و کشف 46 کیلوگرم ماده مخدر از نوع تریاک در یک عملیات مشترک پلیسی خبر داد .
سرهنگ سید محمد موسوی در این خصوص بیان داشت : ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ، از جابجایی یک محموله مواد مخدر توسط افرادی مطلع شدند.
وی افزود : ماموران این پلیس و ماموران پاسگاه انتظامی امامزاده جعفر با همکاري ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان ايلام پس از هماهنگي با مقام قضايي، در پي کنترل خودروهاي عبوري در محور گچساران به اهواز ، به دو دستگاه خودروي سواري 405 و پرايد مظنون و دستور توقیف آن را صادر کردند.
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد : در بازرسی از هر دو خودروی سواری موفق به کشف 46 کيلوگرم مواد مخدر از نوع ترياک که به طرز بسیار ماهرانه ای جاسازی شده بود کشف و 3 نفر قاچاقچي با هويت معلوم دستگير و به يگان انتظامي انتقال داده شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان"گچساران" ضمن اشاره به اینکه پرونده اي در این خصوص تشکیل و متهمان در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند، در پايان ازعزم جدي پليس در برخورد با قاچاقچيان مواد مخدر و سوداگران مرگ خبر داد وخاطر نشان کرد : مردم و همشهريان عزيز بايد پليس را در تامين امنيت جامعه ياري نمايندو اخبار و گزارشات خود پيرامون فعاليت قاچاقچيان و هنجارشکنان و مخلان نظم و امنيت جامعه را از طريق تماس با تلفن110به نيروي انتظامي اطلاع دهند.
توقیف محموله 300 میلیونی کالای قاچاق در شهرستان بویراحمد
فرمانده انتظامي شهرستان بویراحمد از توقيف یکدستگاه خودروي سواری و کشف کالاي قاچاق به ارزش 300 میلیونی ريال خبرداد.
سرهنگ"علی کرم بازیان" با اعلام اين خبراظهار داشت: ماموران یگان امداد شهر یاسوج با توجه به دریافت خبری مبنی بر انتقال یک محموله قاچاق و در اجراي طرح ممنوعيت ورود و خروج کالاي قاچاق ، در ورودی شهر یاسوج از سمت بابامیدان ، به یک دستگاه خودروي سواري پژو 405 مشکوک و این خودرو را متوقف کردند.
وي افزود: در بازرسي از این خودرو تعداد 4356 قلم لوازم آشپرخانه و 1260 لوازم آرایشی و بهداشتی فاقد هرگونه مدارک گمرکي لازم که به صورت قاچاق بارگيري شده بود کشف و یک نفر متخلف نيز در اين رابطه دستگير و به مرجع قضايي معرفي شد.
سرهنگ "بازیان" در پايان گفت: برابر بررسي به عمل آمده ارزش محموله کشف شده بالغ بر 300 میلیون ریال برآورد شده است.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار