مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با اشاره به اینکه سیلاب های بهاری امسال باعث اختلال شبکه ارتباطی برخی نقاط استان شد، گفت: با استفاده از تجربه این حادثه، این اداره بنا دارد تا سیستم های مجهزتر ارتقای امنیت خطوط ارتباطی را در استان پیاده کند.
کد خبر: ۷۳۹۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵ 28 April 2019

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با اشاره به اینکه سیلاب های بهاری امسال باعث اختلال شبکه ارتباطی برخی نقاط استان شد، گفت: با استفاده از تجربه این حادثه، این اداره بنا دارد تا سیستم های مجهزتر ارتقای امنیت خطوط ارتباطی را در استان پیاده کند.

یدالله طهماسبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سیلاب های اخیر مازندران و رانش زمین باعث شد تا فیبر نوری برخی نقاط از جمله شهرستان های سوادکوه و سوادکوه شمالی قطع شود و این مساله باعث اختلال و قطعی تلفن های ثابت، همراه و اینترنت در این مناطق شد.
وی ادامه داد : باتوجه به اینکه استان مازندران از نظر زیرساخت های ارتباطی جز استان های رده اولی کشور به شمار می رود اما ضروری است تا با اقدامات آینده نگرانه لازم از همین میزان جزیی قطعی و اختلال در خطوط ارتباطی استان جلوگیری کرد.
مازندران بیش از 10 هزار کیلومتر فیبر نوری دارد که با دارا بودن این میزان زیر ساخت و ضریب نفوذ اینترنت 77.5 درصدی جز چهار استان کشور در زمینه نفوذ اینترنت به شمار می رود.
همچنین یک میلیون و 620 هزار مشترک تلفن ثابت و 2 میلیون و 400 هزار مشترک تلفن همراه در مازندران هستند.
مدیر کل ارتباطات مازندران گفت: شرایط خاص جغرافیایی و طولی بودن مازندران باعث شده تا این استان محدود به جنگل و دریا باشد و این مساله باعث شده تا در زمان وقوع حوادث طبیعی همچون سیل زیرساخت های ارتباطی که همان فیبر نوری است دچار آسیب شوند.
وی افزود: مساله ای که در سیلاب اخیر چهره خود را نشان داد رانش زمین و تخریب پل ها باعث قطعی و پارگی فیبر نوری در نقاط حادثه دیده شد و خطوط ارتباطی مشترکان نیز در این زمان قطع شد.
به گفته طهماسبی برای همین منظور زیر ساخت جایگزین به عنوان فیبر نوری کمکی در استان مازندران اجرا می شود تا پوشش کاملی برای ارائه خدمات ارتباطی در زمان وقوع حوادث فراهم شود.
وی در توضیح فیبر نوری کمکی گفت که به طور مثال خطوط ارتباطی مناطق مختلف مازندران از فیبر نوری چند مسیر یا همان چند شهرستان تامین شود که در صورت پارگی فیبر یک مسیر از مسیر دیگر این موضوع پوشش داده شود.
مدیر کل ارتباطات مازندران با اشاره به وجود 58 شهر در این استان اضافه کرد: در حال حاضر 28 شهر استان بدین صورت از پوشش فیبر نوری کمکی برخوردار هستند و قرار است در دیگر شهرها که غالبا شهرهای کوچک هستند این شیوه پیاده شود.
وی همچنین از بکارگیری سیستم های رادیویی در شهرهای کوچک به عنوان زیر ساخت رفع کننده مشکلات در زمان قطعی فیبر نوری در مازندران خبر داد و گفت: این زیر ساخت که محدودیت ترافیکی نیز دارد می تواند در مدت زمان کوتاه مشکلات خطوط ارتباطی هر منطقه را برطرف بکند.
** فیبر نوری دریایی در راه مازندران
طهماسبی با اشاره به اینکه مازندران به صورت طولی در امتداد جنگل و دریا است، گفت: با توجه به رانشی بودن زمین ها در حاشیه جنگل ها، در زمان وقوع حوادث فیبر نوری ها خسارت می بینند.
وی از دریا به عنوان مکانی امن برای استقرار زیر ساخت های ارتباطی نام برد و افزود: برای همین منظور به وزارت ارتباطات ایجاد فیبر نوری دریایی را پیشنهاد دادیم که در صورت اجرا مازندران به عنوان نخستین استان کشور در اجرای این زیر ساخت به شمار می رود.
مدیر کل ارتباطات مازندران تاکید کرد : با توجه به کم حادثه بودن کف دریا ، احتمال قطعی خطوط ارتباطی در زمان وقوع حوادث در این نقاط به صفر می رسد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار