رئیس اتحادیه میوه فروشان البرز با اشاره به نقش صادرات محصولات کشاورزی در افزایش قیمت‌ها گفت: دولت فقط و فقط باید جلوی صادرات محصولات را بگیرد و تنها راه برای کاهش قیمت محصولات با توجه به میزان تقاضای بازار همین است.
کد خبر: ۷۳۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ 28 April 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ محمدرضا فلاح گفت: به دلیل بارش و سرمازدگی‌های چند روز اخیر، بخشی از نوبرانه‌ها و درخت‌های اردبیل، زنجان و غرب البرز دچار سرمازدگی و آسیب شده است.

وی افزود: گرگان تامین کننده بخش عمده‌ای از توت فرنگی کشور است که با توجه به بروز سیل وضعیت آن مشخص نیست و در حال حاضر توت فرنگی قیمت بالایی پیدا کرده است و حدودا کیلویی ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

فلاح در ادامه به قیمت هندوانه هم اشاره و با بیان اینکه قیمت این محصول در بازار دو هزار و 500 تومان است، اظهار کرد: دو هزار و ۵۰۰ تومان برای هر کیلو هندوانه رقم بالایی نیست، چون باید هزینه‌های تولید جابه جایی را هم در نظر گرفت، بروز سیل در‌گرگان هم در این قیمت بی تاثیر نیست، البته طبیعی است که هرچه به تابستان نزدیک شویم قیمت کاهش پیدا خواهد کرد.

رئیس اتحادیه میوه فروشان البرز قیمت هرکیلو گوجه سبز را از ۲۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: گوجه سبز در بار فروشی‌ها کیلویی۲۵ هزار تومان و در میوه فروشی‌ها ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

فلاح در خصوص صادرات میوه و صیفیجات گفت: جلوی صادرات محصولات گرفته شده است اما به صفر نرسیده، با ممنوعیت صادرات پیاز شاهد کاهش قیمت آن تا حدود ۹ هزار تومان بودیم اما حالا با صادرت گوجه فرنگی، قیمت آن به حدود کیلویی هفت هزار تومان رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار