عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه وضعیت استانداردسازی سوخت و خودروهای تولیدی دارای اهمیت است، گفت: در بخش پالایش فعالیت‌های خوبی را برای ارتقای کیفیت سوخت انجام داده‌ایم.
کد خبر: ۷۳۸۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵ 27 April 2019

سیدمصطفی میرسلیم در جلسه مشترک با رئیس سازمان ملی استاندارد که در کرج برگزار شد گفت: در حال حاضر در کشور شرایط خاصی نسبت به تحریم‌ها حاکم است که در این برهه از زمان جایگاه استاندارد یک جایگاه ویژه است.

وی با اشاره به شرایط خاص کشور و جایگاه اقتصاد مقاومتی افزود: پوشش‌های خوب با معیارهای بسیار خوبی در کشور مورد توجه قرار گرفته و زمینه اجرایی و پوشش‌های تکمیلی با سایر دستگاه‌های اجرایی و همکاری مردم بسیار موثر واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه ارتقای کیفیت سوخت مصرفی با تاخیر در حال انجام است، گفت: از سال 90 قرار بود به استاندارد یورو چهار در سوخت برسیم ولی این رویه با کندی روبه‌رو شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه برای ارتقای استاندارد خودروها هم اقداماتی صورت گرفته  ولی بهبود کیفیت خودروها بدون ارتقای سوخت نتیجه‌ای نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: فعالیت‌هایی در زمینه ارتقای سوخت و خودرو انجام شده ولی نمی توان به طور قطعی نظر داد.

وی ادامه داد:‌ نباید فراموش کرد برای  ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی به تولیدکنندگان خارجی وابسته هستیم چون ایجاد برخی تجهیزات تخصصی در داخل کشور به صرفه اقتصادی نیست.

میرسلیم گفت: بدون شک تحریم‌ها مانعی برای رسیدن به اهداف ما در حوزه استانداردسازی خودرو و سوخت است اما با دور زدن تحریم‌ها و استفاده از توان مراکز علمی می‌توان تا حدی جلوی این مشکلات را گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار