مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: صیانت از جان کارگر برای ما در اولویت قرار دارد و بر همین اساس با اقدامات صورت گرفته شاهد کاهش فوتی‌های ناشی از حوادث کار بودیم، به طوری که سال 96 تعداد فوتی‌های هنگام کار در استان البرز 55 نفر بود و این رقم در سال گذشته به 35 نفر رسید.
کد خبر: ۷۳۸۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹ 27 April 2019

اسماعیل خلیلی در مراسم امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای تولیدی نمونه استان البرز که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد گفت: کارگران همیشه در این کشور همراه بوده‌اند و علی‌رغم حقوق کم با نجابت زندگی‌ کرده‌اند.

خلیلی افزود: امروز کارگران ما می‌توانند به کار، تولید، خدمت و نان حلالی که بر سر سفره خانواده خود می‌گذارند ببالند.

وی در ادامه با بیان اینکه 300 هزار نفر کارگر بیمه شده اجباری در استان البرز حضور دارد گفت: البرز یکی از استان‌های استراتژیک کشور در تولید است و چندین برند مهم در این استان مستقر شده و بزرگترین شهرک صنعتی کشور یعنی شهرک اشتهارد هم در البرز قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: علی‌رغم تعداد بالای بیمه‌شدگان در استان البرز، سال گذشته فقط 12 هزار و 260 پرونده اختلاف کارگر با کارفرما مورد بررسی قرار گرفت، این رقم سه درصد بیمه‌شدگان است و نشان از آرامش در فضای کارگری و کارفرمایی استان دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز افزود: سال گذشته حتی یک مورد اعتصاب، تجمع و تحصن غیرقانونی در استان البرز رخ نداد.

خلیلی در ادامه اظهار کرد: ما با تشکل‌های کارگری در یک مسیر قرار داریم، امروز به هر جای این استان بروید چراغ تولید روشن است، مصرف انرژِی که در استان زیاد شده ناشی از فعالیت واحدهای تولیدی است و در کشور سیاهنمایی می‌شود که کارخانه‌ها تعطیل است، ما هیچ کارخانه‌ای نداریم که به واسطه تحریم تعطیل شده باشد و چراغ کارخانه‌ها در استان روشن است.

وی در پایان اعلام کرد: امروز در این مراسم از هفت کارگر، 20 کارگروه و شش واحد نمونه قدردانی خواهد شد.

برچسب ها: کارگران ، فوتی ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار