جانشين فرمانده انتظامي استان از شناسايي و دستگيري 2 شکارچي غيرمجاز 2 قلاده "پلنگ" در شهرستان "بهشهر" خبر داد.
کد خبر: ۷۳۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰ 23 April 2019

جانشين فرمانده انتظامي استان از شناسايي و دستگيري 2 شکارچي غيرمجاز 2 قلاده "پلنگ" در شهرستان "بهشهر" خبر داد.
 به نقل از پليس، سرهنگ "حسن مفخمي شهرستاني" با اعلام اين خبر، گفت: در راستاي طرح تشديد مبارزه با قاچاق به خصوص قاچاق منابع ملي و به منظور حفاظت از گونه هاي حيوانات وحشي و کمياب در مناطق بکر و جنگلي استان، فرماندهي انتظامي استان با همکاري عوامل يگان حفاظت محيط زيست اقدامات گسترده پليسي را در دستور کار دارد.
وي تصريح کرد: در پي کسب خبري از کارشناسان محيط زيست شهرستان "بهشهر" مبني بر اينکه شکارچيان غير مجاز در مناطق جنگلي آن شهرستان اقدام به شکار 2 قلاده پلنگ کرده و لاشه آن را آتش زدند، موضوع پرونده براي رسيدگي و دستگيري متهمان در دستور کار ماموران پليس آگاهي فرماندهي انتظامي شهرستان قرار گرفت.
جانشين فرمانده انتظامي مازندران، اظهار کرد: با بررسي هاي ميداني و انجام اقدامات اطلاعاتي و استفاده از شگردهاي خاص و فني پليس، 2 متهم اين پرونده از شکارچيان غير مجاز شناسايي و در عملياتي ضربتي دستگير شدند .
سرهنگ مفخمي افزود: متهمان در تحقيقات و بازجويي هاي فني پليس به بزه انتسابي اقرار کردند و در اظهارات خود عنوان داشتند، پس از شکار 2 قلاده پلنگ قصد انتقال و فروش پوست آنان به يکي استان هاي مرزي کشور را داشتند که با هوشياري ماموران پليس شناسايي و دستگير شدند.
جانشين فرمانده انتظامي مازندران با بيان اينکه پوست هر 2 قلاده پلنگ در مخفيگاه متهمان کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان، ارزش ريالي پوست هاي مکشوفه 4 ميليارد و 300 ميليون ريال اعلام شد.
وي گفت: متهمان پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار