مدیرکل گمرک قشم گفت: درآمد گمرک قشم در سال 1397 بیش از یک هزار و 795 میلیارد و 497 میلیون و 194 هزار ریال است که نسبت به سال 1396، بیش از 24 درصد افزایش نشان می دهد.
کد خبر: ۷۳۶۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ 22 April 2019

حسین سعیدی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت 44 هزار و 562 تُن کالا با ارزش بیش از 103 میلیون و 191 هزار دلار از طریق گمرک قشم وارد شد که نسبت به سال قبل از آن از حیث وزن هشت درصد افزایش و از نظر ارزش دلاری 13 درصد کاهش داشته است.
وی ادامه داد: برنج، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی‏، توتون، چای، پارچه، روغن پایه، تیغ سلمانی و کولر گازی کالاهای عمده وارداتی از گمرک قشم به کشور بودند.
مدیرکل گمرک قشم اذعان داشت: بیشتر کالاها از کشورهای کره جنوبی، سریلانکا ، امارات متحده عربی، چین، هند و ایتالیا وارد شده است.
وی افزود: ماهی خشک، سیگار، نمک صنعتی و کچ بنایی بیشترین کالاهای صادراتی بودند که به کشورهای امارات متحده عربی، سریلانکا، ویتنام و گرجستان صادر شده است.
سعیدی اظهار داشت: پارسال بیش از هفت هزار و 16 تُن کالا به ارزش سه میلیون و 317 هزار دلار از گمرک قشم صادر شد که نسبه سال 1396، بیش از 139 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: ماهی خشک، نمک صنعتی، گچ بنایی و سیگار بیشترین کالای صادراتی بودند که به کشورهای امارات متحده عربی، سریلانکا، ویتنام و گرجستان صادر شد.
مدیر کل گمرک قشم تصریح کرد: در سال 1397 بیش از 733 تُن کالا به ارزش بیش از پنج میلیون و 34 هزار دلار از طریق گمرک قشم ترانزیت شد.
وی افزود: بیشتر این کالاها شامل پوشاک، کولرگازی، کیف، کفش، لوازم خانگی و شمش سرب است که به منطقه های آزاد کیش و چابهار، منطقه ویژه شهیدرجایی و کشورهای آفریقای جنوبی، مغولستان، ترکیه، تایوان و ویتنام ترانزیت شد.
سعیدی ادامه داد: سال گذشته همچنین بیش از 42 هزار و 294 تُن کالا به ارزش 155 میلیون و 36 هزار دلار به مقصد گمرک قشم ترانزیت شد.
به گفته وی، لوازم خانگی، پوشاک، لوازم آشپزخانه، لاستیک،‌ کولرگازی، پارچه، کفش و چای بیشتر این کالاها را تشکیل می داد که از مبدا گمرکات شهید رجایی، فرودگاه امام خمینی(ره)، چابهار، کیش، بازرگان و جلفا به گمرک قشم ترانزیت شد.

** افزایش 104 درصدی ورود موقت کالا
مدیرکل گمرک قشم بیان داشت: در سال 1397 بیش از 529 تُن کالا به ارزش 6 میلیون و 580 هزار دلار تحت رویه ورود موقت از گمرک قشم به سرزمین اصلی وارد شد که از نظر وزن 13 درصد افزایش و از نظر ارزش دلاری سه درصد رشد داشت.
وی افزود: سال گذشته همچنین 120 هزار و 816 فقره پروانه های کابوتاژ (حمل کالا از یک نقطه به نقطه دیگر کشور از راه دریا یا رودخانه‌های مرزی) صادر شد که شامل یک میلیون و 210 هزار و 9 تُن کالا بود.
سعیدی تصریح کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری 9 پرونده قاچاق کالا به ارزش 27 میلیارد و 154 میلیون و 302 هزار ریال تشکیل شد که در همسنجی با سال گذشته از نظر تعداد 75 درصد و از حیث ارزش ریالی یک درصد کاهش نشان می دهد.
مدیرکل گمرک قشم افزود: بیشتر کالاهای مکشوفه شامل خودرو، بیل مکانیکی، باتری خودرو و لوازم آشپزخانه است.
وی ادامه داد: در همین مدت به میزان 326 تُن کالای ملوانی(کالای همراه ملوان) به ارزش 338 هزار دلار وارد کشور شد که نسبت به سال گذشته از نظر وزن و ارزش به ترتیب 51 و 45 درصد کاهش داشت.
به گفته سعیدی بیشتر کالاهای ملوانی شامل برنج، شکر و روغن خوراکی است.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار