نقشه‌های هواشناسی تائید می کند
سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل گفت: هفته‌ای سرد همراه با بارش باران و برف در سطح استان اردبیل پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۷۳۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱ 21 April 2019

به گزارش تابناک اردبیل، سیاوش محمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی استان، طی دو روز ساعت گذشته بارش باران و برف در سطح استان اردبیل رخ داد که بیشترین بارش از شهرستان بیله سوار با ۲۴ و ایستگاه بارانسنجی شورگل با ۴۲ میلیمتر به ثبت رسید و بیشترین ارتفاع برف نیز از ایستگاه مجره (خلخال) با ۲۸ و آلوارس (سرعین) با ۲۰ سانتیمتر به ثبت رسیده است.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: امروز یکشنبه تنها در برخی مناطق بارش پراکنده باران و برف انتظار می‌رود.

محمدی گفت: از روز دوشنبه ۲ اردیبهشت سامانه سرد و بارشی دیگری در استان اردبیل فعال خواهد شد که با فعالیت این سامانه مجدداً ضمن کاهش محسوس دمای هوا، بارش بصورت باران (در مناطق شمالی استان) و برف (در مناطق مرکزی و جنوبی استان) پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: بارش از عصر دوشنبه تا قبل ازظهر روز سه شنبه در بیشتر مناطق استان قابل ملاحظه خواهد بود.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل در طول شب و اوایل صبح‌ها (بویژه در روز‌های سه شنبه و صبح چهارشنبه) دمای هوا ۴ تا ۶ درجه سلسیوس زیر صفر خواهد رفت.

محمدی به کشاورزان استان اردبیل توصیه کرد تا تمهیدات لازم جهت سوزاندن، کاه و کلش و مواد مناسب برای ایجاد دود در اطراف باغات میوه به منظور جابجایی هوا، استفاده از دستگاه‌های جلوگیری از سرمازدگی مانند مولد باد، بخاری‌های بادی و چاهک معکوس و استفاده از سایر روش‌های فنی مقابله با کاهش سرمازدگی، تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها و انبار‌ها و حفاظت ماشین‌های کشاورزی، خودداری از جابجایی کندو‌ها و محافظت از آن‌ها به دلیل کاهش دما، کنترل و کاهش غذادهی در استخر‌های پرورش ماهی به دلیل کاهش محسوس دما را رعایت کنند.

وی همچنین افزود: نظر به رخداد کاهش محسوس دما و اوج شدت دمای منفی در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در بازه زمانی ۲ شب الی ۶ صبح، لذا اولویت مقابله با سرمازدگی در روز‌ها و ساعات ذکر شده بیشتر مورد تاکید می‌باشد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار