اداره کل هواشناسی اصفهان با صدور اطلاعیه ای درباره کاهش قابل ملاحظه دمای هوای استان، نسبت به اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از سرما زدگی محصولات کشاورزی از روز دوشنبه تا پایان هفته جاری هشدار داد.
کد خبر: ۷۳۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱ 20 April 2019

به گزارش تابناک، در این اطلاعیه هواشناسی آمده است: با توجه به نفوذ هوای سرد از عرض های شمالی به داخل استان از روز دوشنبه شب تا پایان هفته جاری دمای هوا در بیشتر مناطق استان بین 6 تا هفت درجه سانتی گراد کاهش پیدا می کند.
بنا بر این اطلاعیه کاهش دمای حداقل در مناطق شمال، غرب و جنوب غرب استان به زیر صفر درجه می رسد و سرمازدگی دیرس بهاره پیش بینی می شود.
همچنین با توجه به فعالیت سامانه بارشی به نسبت سرد طی روز دوشنبه ، بارش بصورت برف و باران همراه با وزش باد شدید در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب و شمال استان پیش بینی می شود. 
کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه ناپایدار بر روی استان تا سه روز آینده است.
حجت الله علی عسگریان اظهارداشت: در این مدت افزایش ابر و وزش باد شدید گاهی طوفان لحظه‌ای و گرد و خاک محلی در مناطق شرقی و در مناطق غربی احتمال بارش‌های پراکنده پش‌بینی می‌شود. 
وی گفت: برای روز دوشنبه رگبارهای بهاری همراه با رعد و برق به‌ویژه در مناطق غربی و جنوب‌غربی و نیز احتمال بارش پراکنده برف وجود دارد.
علی عسگریان بیان کرد: دمای هوا در 24 ساعت آینده در بیشتر مناطق استان 2 تا سه درجه سانتی گراد کاهش خواهد داشت.
کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان برای کلانشهر اصفهان در روز یکشنبه (فردا)، هوای صاف گاهی افزایش ابر و وزش باد شدید و برای روز دوشنبه، هوای صاف گاهی افزایش ابر و وزش باد شدید و احتمال رگبار پراکنده پیش بینی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار