مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان غربی گفت: با همکاری استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اداره کل میراث فرهنگی و آموزش‌وپرورش استان تا پایان سال ۹۸ نخستین موزه مدرسه در ارومیه راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۷۳۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳ 17 April 2019
نخستین موزه مدرسه تا پایان سال 98 در ارومیه افتتاح می‌شود

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ابراهیم محمدی ، با اشاره به آخرین وضعیت تبدیل مدرسه تاریخی 22 بهمن این شهر به نخستین موزه مدرسه اظهار داشت: طرح توجیهی موزه مدرسه نوشته و تأیید شده است و عملیات عمرانی طبقه زیرزمین ساختمان مدرسه 22 بهمن و کارهای مربوط به سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی و تأسیسات طبقه هم کف به اتمام رسیده و تنها طبقه آخر آن نیاز به تعمیر دارد.

محمدی افزود: سال قبل 300 میلیون تومان هزینه برای موزه مدرسه  پیش‌بینی و از محل اعتبارات وزارت آموزش‌وپرورش در نظر گرفته‌شده که 50 میلیون تومان آن تأمین شده است.

وی تصریح کرد: برای این موزه از اعتبارات ملی و استانی آموزش‌وپرورش و اعتبارات میراث فرهنگی استان که تاکنون بالای 400 میلیون تومان هزینه شده و برای مرمت آن 500میلیون تومان هم نیاز است.

محمدی افزود: اجرای سیستم گرمایش از کف آن به‌زودی شروع می‌شود، اجرای کف سازی و مرمت کلی بنا و بندکشی و اجرای کامل تأسیسات برقی جزء برنامه‌ها است و سیستم گازرسانی بقیه قسمت‌های بنا نیز قبلاً انجام‌شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان غربی گفت: اقلام و اشیای موجود در مدارس و مناطق آموزشی آذربایجان غربی برای تجهیز این موزه کفایت می‌کند و با هماهنگی میراث فرهنگی  تمامی اشیای موجود در موزه ارومیه که با ساختار آموزش و پرورش تطابق دارد به این موزه انتقال داده شود.

ابراهیم محمدی با اشاره به تعامل آموزش‌وپرورش و میراث فرهنگی برای نگهداری از این بنا افزود: تمام تغییر و تحولات موجود در این دو ساختمان با همکاری میراث فرهنگی آذربایجان غربی انجام می‌شود و کاربری هر دو ساختمان به علت مالک بودن آموزش‌وپرورش کاملاً فرهنگی است.

وی تصریح کرد: با همکاری استانداری آذربایجان غربی و سازمان مدیریت و برنامه ریز، اداره کل میراث فرهنگی و آموزش‌وپرورش امید است تا پایان سال 98 موزه مدرسه ارومیه افتتاح و راه‌اندازی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار