رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ، تخم مرغ و ماهی شهرستان کرج به کاهش قیمت مرغ در بازار اشاره کرد و گفت: ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب مرغ دولتی را ۱۱ هزار و ۵۰۰ اعلام کرده است و خواسته صنف مرغ فروشان نیز کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ است.
کد خبر: ۷۳۵۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳ 17 April 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ کاظم حاج محمدی افزود: توزیع قیمت مصوب دولتی درحال حاضر در میادین تره بار و فروشگاهها صورت می گیرد و صنف مرغ فروشان نیزدر تلاش است تا مرغ را بنا بر قیمت مصوب به فروش برساند اما متاسفانه کشتارگاه ها و توزیع کننده های عمده  اقدام به این کار نمی کنند.

حاج محمدی خاطرنشان کرد: ستاد پشتیبانی دام و جهاد کشاورزی مرغ با قیمت مصوب را فقط به میادین و فروشگاه ها توزیع می کند و آنها نیز به همان قیمت تعیین شده به فروش می رسانند.

رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ و ماهی شهرستان کرج با اعلام اینکه کشتارگاه ها توزیع مرغ را با قیمت بالا و بدون فاکتور به صنف مرغ فروشان عرضه می کنند، افزود: در این خصوص صنف مرغ فروشان دچارمشکل شده اند چراکه از نظر قانونی مغازه دار مرغ را بایستی با فاکتور تحویل  بگیرد و فقط ده درصد ازلحاظ قانونی اجازه افزایش قیمت و گرفتن سود دارد تا در اختیار مصرف کننده قرار دهد.

وی با بیان اینکه نظارت اتحادیه فقط بر واحدهای صنفی مرغ و تخم مرغ است، گفت: نظارت بر کشتارگاه ها بر عهده سایر ارگان ها از جمله جهاد کشاورزی و ستاد پشتیبانی دام است تا مرغ و تخم مرغ را به قیمت مصوب به دست مغازه دار بدهند اما نظارت در این خصوص کمتر انجام می شود.

حاج محمدی در پایان گفت: مراکز توزیع وقتی محدود باشد حجم تقاضا هم بالا می رود و ایجاد صف های طولانی می کند از این رو اتحادیه مرغ و تخم مرغ خواستار توزیع قیمت مصوب دولتی به صنف مرغ فروشان است و به همین علت متاسفانه در حال حاضر فروش مغازه داران بسیار کاهش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار