رئیس شورای شهر کرج از اعزام ماشین‌آلات و تجهیزات شهرداری کرج به مناطق سیل‌زده لرستان خبر داد و گفت: شهرداری کرج به وضعیت چند روستا رسیدگی می‌کند.
کد خبر: ۷۳۳۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴ 10 April 2019

عباس زارع رئیس شورای شهر کرج که طی سفری به استان لرستان رفته است با اشاره به مشارکت مردم استان البرز در مناطق سیل‌زده به جهت یاری‌رساندن، اظهار کرد: بسیاری از هم‌وطنان برای کمک‌رسانی به مردم در مناطق سیل‌زده حضور یافته‌اند ازجمله تیم‌هایی از ورزشکاران آفرود سوار استان البرز که قصد دارند به مناطق صعب‌العبور استان لرستان بروند و به مردم خدمات‌رسانی کنند.

وی با تأکید بر اینکه حضور روحانیون و نیروهای بسیجی استان البرز در مناطق سیل‌زده لرستان بسیار چشم‌گیر است، گفت: فعالیت انجمن‌های مردم‌نهاد البرزی نیز چشمگیر بوده و البرزی‌ها در استان لرستان اقدام به دایر کردن آشپزخانه‌های سیاری کرده تا برای مردم غذای گرم تهیه شود.

رئیس شورای شهر کرج به مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی استان البرز ازجمله استانداری، نیروی انتظامی، سپاه، ارتش، جمعیت هلال‌احمر و راهداری اشاره کرد و گفت: امکاناتی که توسط این ارگان‌ها در مناطق سیل‌زده لرستان به کار گرفته‌شده نیز چشم‌گیر است.

زارع در بخش دیگری به تخصیص ۲۵۰ میلیون تومان از سوی مدیریت شهری کرج به مناطق سیل‌زده استان لرستان اشاره کرد و گفت: شهرداری کرج از طریق جمعیت هلال‌احمر تمهیدات لازم برای هزینه کرد این مبلغ را اعمال خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری کرج حضوری مؤثر در امدادرسانی به مناطق سیل‌زده کشور ازجمله استان لرستان دارد، گفت: شهرداری کرج چندین دستگاه و ماشین‌آلات به این مناطق اعزام کرده و رسیدگی به وضعیت چندین روستا را برعهده‌گرفته است به‌گونه‌ای که خدماتی ازجمله جمع‌آوری گل‌ولای سطح معابر توسط ماشین‌آلات شهرداری کرج انجام می‌شود.

رئیس شورای شهر کرج با اشاره به اینکه کمک‌های مردمی که توسط چندین گروه در کرج جمع‌آوری‌شده بود را در سطح مناطق سیل‌زده توزیع کرده‌ایم، گفت: متأسفانه مشکلات در این مناطق بسیار زیاد است و زیرساخت‌های زندگی شهری و روستایی در نقاط مختلف لرستان در اثر سیل آسیب‌دیده و تخریب‌شده است.

زارع بابیان اینکه متأسفانه خانه‌های آسیب‌دیده در سطح شهرها و روستاهای سیل‌زده لرستان بیشتر متعلق به قشر محروم است، گفت: به‌عنوان نمونه در شهرهای پل‌دختر و معمولان و روستاهای این مناطق آسیب‌های زیرساختی به محل زندگی این قشر از جامعه بسیار زیاد بوده است.

وی با این توضیح که در کنار از بین رفتن تعداد زیادی از خانه‌ها، وسایل و اسباب زندگی مردم نیز از بین رفته است، افزود: اقلامی ازجمله چادر و پتو و یا فراهم کردن مواد خوراکی خشک همه از ملزوماتی است که مردم مناطق سیل‌زده لرستان به‌شدت نیازمند آن هستند.

رئیس شورای شهر کرج بابیان اینکه در کرج چندین کمپین و انجمن برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی و ارسال آن به مناطق سیل‌زده راه‌اندازی شده است، گفت: مردم کرج می‌توانند کمک‌های خود را در اختیار این گروه‌ها قرار دهند اگر این کمک‌ها به‌خوبی ساماندهی و جمع‌آوری شود می‌توان گام مهمی در کمک به مردم مناطق سیل‌زده برداشت تا دوباره به زدگی عادی خود بازگردند.

زارع توضیح داد: همه دستگاه‌های اجرایی و خدمت رسان در کنار نیروهای نظامی وامدادی در مناطق سیل‌زده لرستان حضوری فعال دارند و همه به‌نوعی در این اقدامات مشارکت دارند، حضور شهرداری‌های شهرهای استان‌های مختلف با امکانات و ماشین‌آلات بسیار گسترده را در سطح مناطق سیل‌زده شاهد هستیم.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات موجود در مناطق سیل‌زده لرستان بی‌شمار است، بیان کرد: حل برخی از این مشکلات به‌یقین زمان بیشتری نیاز دارد به‌عنوان نمونه بسیاری از محورها و راه‌های اصلی مانند خرم‌آباد تا معمولان و از معمولان تا پل‌دختر آسیب جدی دیده به‌طوری‌ که حتی یک ماشین نیز به‌سختی در آن مسیرها تردد می‌کنند و ساختن دوباره این راه‌ها به‌یقین زمان‌بر است.

رئیس شورای شهر کرج با اشاره به اهمیت مشارکت گسترده همه برای کمک به هم‌وطنان مناطق سیل‌زده کشور، بیان کرد: ما باید یکپارچه دست در دست هم دهیم تا بتوانیم با کمک به دولت و نهادهای اجرایی مناطق سیل‌زده را ترمیم و بازسازی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار