رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: اگر تا ۲ تیرماه ۹۸ تکلیف طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس مشخص شود، انتخابات یازدهمین دوره مجلس با قانون جدید برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۳۳۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹ 10 April 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ محمدجواد کولیوند با اشاره به لایحه قانون جامع انتخابات، اظهار داشت: لایحه قانون جامع انتخابات در اختیار کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس قرار گرفته و باید کارگروهی برای آن تشکیل شود و بررسی را آغاز کرد.

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس صرفا در مورد قانون انتخابات مجلس است اما لایحه جامع قانون انتخابات شامل قوانین انتخابات مجلس، ریاست جمهوری، شوراها و بخش اجرائی انتخابات خبرگان رهبری می‌شود که بررسی آن زمان بر است.

ابهام در ممنوعیت کاندیداتوری نمایندگانی که 3 دوره متوالی در مجلس بوده‌اند

وی افزود: ممنوعیت کاندیداتوری نمایندگانی که 3 دوره متوالی در مجلس بوده‌اند به همراه طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات به شورای نگهبان می‌رود.

کولیوند با اشاره به ممنوعیت کاندیداتوری نمایندگانی که 3 دوره متوالی در مجلس بوده‌اند، ادامه داد: ارزیابی من این است که الحاقیه صحن ابهاماتی دارد، برای مثال نمایندگانی که یک سال نماینده بوده‌اند سپس سفیر یا وزیر شده اند، آیا یک دوره کامل در مجلس بوده‌اند یا خیر؟ از طرف دیگر نماینده‌ای که میان دوره‌ای به مجلس آمده  نیز یک دوره برایش محسوب می‌شود یا خیر؟ به نظرم این الحاقیه باید در کمیسیون بررسی می‌شد اما از آنجایی که در صحن رای آورده، شورای نگهبان باید نظر بدهد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات به یازدهمین دوره انتخابات مجلس برسد که برای این مهم باید نهایتا تا 2 تیرماه 98 تکلیف این طرح مشخص شود، یعنی 6 ماه قبل از ثبت نام کاندیداها برای انتخابات که استعفاها که شروع می‌شود.

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کارگروه بررسی لایحه جامع انتخابات که بیش از 160 ماده است به انتخابات سال جاری نمی رسد، در لایحه دولت به استانی شدن انتخابات مجلس اشاره نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار