رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه ۴۲ درصد از تصادفات جرحی استان طی امسال به نسبت سال گذشته کاهش داشته و آمار در این زمینه چشمگیر است گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد عمدتاً قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی میهمانان در استان رعایت شده است.
کد خبر: ۷۳۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲ 07 April 2019
رضا عزیزی از کاهش ۴۲ درصدی تصادفات جرحی در همدان خبر داد و گفت: امسال ۱۰ نفر در صحنه تصادفات در استان فوت کرده‌اند که نسبت به سال گذشته دو نفر کاهش داشته است.

به گزارش فارس، عزیزی با بیان اینکه متاسفانه سرعت، مشکل عمده تصادفات در جاده‌های استان است افزود: تمام فوتی‌های تصادفات جاده‌های استان در طرح نوروزی رانندگان بومی بودند که اغلب سرعت مطمئنه را رعایت نکردند.

وی با اشاره به اینکه این رانندگان بومی به ویژه در جاده‌های فرعی و روستایی سرعت مطمئنه را رعایت نکردند گفت: خواب‌آلودگی عامل دیگر تصادفات بود.

رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه خواب‌آلودگی ناشی از خستگی به ویژه در بزرگراه‌ها باعث افزایش تصادفات شده است خاطرنشان کرد: عدم رعایت حق تقدم در گردش‌ها نیز بیشترین علت تصادفات را شامل شده است.

وی با تاکید به بستن کمربند ایمنی به ویژه از سوی سرنشینان عقب خودرو‌ها گفت: خوشبختانه بستن کمربند ایمنی در سمت جلوی خودرو نهادینه شده است، اما این موضوع در عقب خودرو کمتر رعایت می‌شود.

عزیزی با بیان اینکه در بسیاری از تصادفات با نبستن کمربند ایمنی در عقب خودرو، سرنشینان یا به بیرون از خودرو پرتاب شده یا برخورد به لبه‌های صندلی و... داشته‌اند افزود: امسال ۱۰ نفر در صحنه تصادفات در استان فوت کرده‌اند که نسبت به سال گذشته دو نفر کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه منتظر نظر پزشکی قانونی در اعلام تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات در استان هستیم تصریح کرد: در حال حاضر آمار کسانی را که به بیمارستان منتقل شده و فوت کرده‌اند، نداریم.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ فروردین‌ماه طرح نوروزی پلیس پایان یافت و در شرایط حاضر روال عادی فعالیت ناجا طی می‌شود افزود: در ایام نوروز ۷۰ درصد به ظرفیت نیرو‌های پلیس راه افزوده شد.

عزیزی با بیان اینکه سطح پوشش پلیس راه در ایام نوروز افزایش یافته بود گفت: در طرح نوروزی ۲۴ ساعته تیم‌های پلیس راه فعال بودند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار