در حالی مازندران سومین هفته پس از سیل را پشت سر می‌گذارد که آرامش نسبی در این استان برقرار شده و نیروهای امدادی، جهادی، دولتی و مردم در کنار یکدیگر در حال رفع مشکلات هستند با این حال گاز در منازل تخیله شده زیرآب همچنان قطع است و سیل به بخش ریلی در مازندران 47 میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.
کد خبر: ۷۳۱۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲ 06 April 2019

در حالی مازندران سومین هفته پس از سیل را پشت سر می‌گذارد که آرامش نسبی در این استان برقرار شده و نیروهای امدادی، جهادی، دولتی و مردم در کنار یکدیگر در حال رفع مشکلات هستند با این حال گاز در منازل تخیله شده زیرآب همچنان قطع است و سیل به بخش ریلی در مازندران 47 میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.
احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران در حاشیه حضور مستمر خود در مناطق سیلزده سوادکوه و تشکیل پیاپی جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در این شهرستان از شتاب یافتن فعالیت های عمرانی در این منطقه خبر داد و گفت: معاون عمرانی استانداری و نیروهای عمل کننده به طور شبانه‌روزی در این منطقه مسقر و فعال هستند تا مسیرهای مسدود شده رودخانه ها زودتر بازگشایی، راه های ارتباطی برقرار و برای رویایی با بارش های احتمالی امن شوند. ‎

وی با بیان این که با گسیل ماشین آلات بیشتر؛ فعالیت های عمرانی در منطقه سیلزده سوادکوه شتاب یافته است، افزود: خدمات زیربنایی آب و برق کاملا در زیرآب وصل و تمهیدات لازم برای تثبیت محور آسیب دیده سوادکوه – تهران برای امنیت مسافران و روان شدن ترافیک اندیشیده شده است و پیمانکاران؛ کارشان را در این خصوص از روز گذشته آغاز کرده اند.

حسین زادگان با اعلام این که تردد قطار در محور راه آهن شمال که به دلیل رانش زمین به ریل آهن آسیب رسیده بود، عصر روز پنجشنبه با عبور قطار باری سنگین وزن به طور آزمایشی برقرار شد، اظهار کرد: در سایه وحدت، همدلی و تلاش شبانه روزی همه خدمتگزاران مردم در دولت، نهادهای غیردولتی، سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی و ... میزان آسیب سیلاب در مازندران کاهش یافت و ضمن آن که روند امداد رسانی و پاکسازی تسریع شد، تجارب ارزنده ای برای مقابله با بحران طبیعی در آینده به دست آمد.

وی از نقش پررنگ و موثر رسانه ها، رسانه ملی، شبکه خبر، فعالان فضای مجازی و روابط عمومی های دستگاه های عمل کننده در سیلاب اخیر قدردانی کرد و گفت: اطلاع رسانی به هنگام رسانه ای؛ مردم را از مخاطرات پیش رو آگاه، مدیران را در مدیریت بحران اخیر همراهی نمود و تلاش جبهه همدلی و همکاری در سیلاب اخیر را در همه بخش ها به درستی منعکس و دل مردم را گرم کرد و از آلام آنان کاست.

دیوارسازی موقت مسیر رودخانه در زیرآب

مهدی رازجویان معاون هماهنگی عمرانی استانداری مازندران در این زمینه اظهار کرد: در زیرآب و پل سفید ماشین‌آلات و دستگاه‌های امدادی در حال کف‌سازی رودخانه هستند.

وی یا تاکید بر اینکه دیوارسازی حریم رودخانه به منظور ایمن سازی در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: با نظارت آب منطقه‌ای مازندران دیواره سازی موقت در مسیر رودخانه در حال انجام تا از حالت بحران خارج شود.

قطعی گاز در زیرآب ادامه دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران در مورد وضعیت گازرسانی به خانه های حاشیه رودخانه نیز تصریح کرد: به دلیل اینکه لوله گازی که از رودخانه می گذرد مشخص شده و احتمال انفجار در حال تعمیرات را دارد، گاز خانه‌های حاشیه رودخانه که خالی از سکنه شده قطع است.

همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در سوادکوه که با حضور دستگاه های اجرایی مربوطه برگزار شد، گفت: تا این لحظه اقدامات صورت گرفته جهت کاهش آلام و تسکین درد مردم و تقویت ساختمان هایی بوده است که در معرض تخریب قرار داشتند و می بایست از معرض تهدید خارج می شدند.

رازجویان افزود: در همین راستا خوشبختانه این اتفاق تاکنون میسر شد اما از این لحظه به بعد دستگاه های اجرایی موظف اند، برابر شرح وظایف خویش اقدامات موثری پیرامون پایداری رودخانه ها و بازگشایی معابر راه های روستایی و شهری انجام دهند.

وی تصریح کرد: در این راستا تمامی دستگاه های فوق می بایست اقدامات قانونی مربوطه را در زودترین زمان ممکن صورت دهند.

به گفته رازجویان، حضور در ستاد بحران سوادکوه به منظور تقویت مدیریت بحران در شهرستان و استقرار ادوات و ماشین آلات در راستای شرح وظایف دستگاه های اجرایی و عملی کردن آنها است.

خسارت 47 میلیارد تومانی سیل به بخش ریلی در مازندران

یوسف گران پاشا مدیرکل راه آهن مازندران از باز بودن مسیر تردد ریلی در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر مسیر پل سفید پس از رفع مشکل، بازگشایی شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ متر از خطوط ریلی در مسیر پل سفید با عمق ۲۰ متری دچار آسیب شد اما با تغییر مسیر آب مشکل به پایان رسید، تصریح کرد: خطوط ریلی آسیب دیده را با قوس ۲۰ متر را به سمت کوه برده و زیرسازی خط جدید انجام و با عبور قطار باری در روز گذشته و قطارهای مسافربری و ریل‌باس، تردد در این مسیر برقرار شد.

مدیرکل راه آهن مازندران گفت: از سیل ۲۷ اسفند تا کنون نزدیک به ۴۷ میلیارد تومان به بخش ریلی خسارت وارد شده است و در ۱۵ نقطه از خطوط ریلی نیز مشکل ریزش و رانش به وقوع پیوست.

اعزام 800 گروه به مناطق سیل‌زده مازندران

غلامرضا شریعتی مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران با اشاره به اینکه برای حل مشکل مردم، ادوات و تجهیزات مهندسی به مناطق سیل زده ارسال شد، اظهار کرد: از تمام مازندران 350 میلیون تومان پول نقد به منظور تهیه اقلام مورد نیاز مردم خریداری شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران افزود: همچنین 800 گروه ۵۰ نفره نیز به مناطق سیل زده مازندران اعزام شد.

هراز همچنان مسدود است

سرهنگ علیرضا قدمی رئیس پلیس راه مازندران نیز از ادامه مسدود بودن محور هراز خبر داد و گفت: در حال حاضر به دلیل ریزش سنگ و رانش، این محور همچنان مسدود است.

وی گفت: سایر محورهای مواصلاتی استان باز است و تردد با ترافیک عادی جریان دارد.


ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار