عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت ارز، بسیاری از افراد دست به صادرات اقلامی چون پیاز می‌زنند، کشور را نمی‌توان با صادرات پیاز، سیب‌زمینی، خربزه و ... مدیریت کرد و حتماً باید جلوی این وضعیت را گرفت ضمن اینکه صادرات زمانی معنا دارد که مازاد مصرف باشد نه اینکه قوت مردم به خارج کشور ارسال شود.
کد خبر: ۷۳۱۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹ 06 April 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ بهمنی افزود: اگرچه از این موضوع جلوگیری شد اما اثر خود را گذاشته است، چون قیمت‌ها چسبندگی دارد و وقتی بالا می‌رود پایین آوردن آن دشوار است.

وی ارسال دام به خارج را هم مصداقی از رانت و فساد عنوان کرد و گفت: اینکه گوشت از داخل معادل نرخ ارز 12 هزار تومانی به خارج ارسال شود و از آن طرف گوشت وارداتی با نرخ ارز 4200 تومانی وارد و با نرخ ارز 12 هزار تومانی در اختیار مردم گذاشته شود فساد و رانتی است که به جیب برخی سرازیر می‌شود.

بهمنی در خصوص مهمترین موضوعات در دست بررسی مجلس هم به قانون استانی شدن انتخابات و بند محدودیت سه دوره متوالی برای نمایندگان اشاره و اعلام کرد: این بند هم یکی از 70 بند مطرح شده در این قانون که 50 مورد آن توسط مجلس تصویب شده است.

وی افزود: بنده در خصوص محدودیت سه دوره‌ای ذینفع نیستم اما معتقدم بهتر است انتخاب یا عدم انتخاب را به مردم بسپاریم تا خودشان تصیم بگیرند که به چه کسی رای دهند و به چه کسی رای ندهند، در هر حال این قانون پس از اتمام بررسی 70 بند به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

وی در خصوص استانی شدن انتخابات مجلس هم اعلام کرد: در انتخابات استانی از رای دادن قومی و گروهی و انتخاب افراد ضعیف جلوگیری می‌شود؛ روند انتخاب به این شکل است که هر کس برای ورود به مجلس ابتدا باید 15 درصد در حوزه خود رای بیاورد و بعد رای استان را هم کسب کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به توضیحاتی در مورد افزایش حقوق و دستمزد در سال جاری هم اشاره و خاطرنشان کرد: قرار شده 400 هزار تومان افزایش برای همه اعمال شود و 20 درصد افزایش هم متناسب با میزان دریافت به آن 400 هزار تومان اضافه شود تا حقوق‌های پایین‌تر افزایش بیشتری داشته باشد، حقوق‌های زیر دو میلیون و 850 هزار تومان هم از مالیات معاف خواهند بود هر چند معتقدیم خط فقر سه میلیون تومان است، برای کارگران هم همین افزایش در نظر گرفته شده اما لازم است دولت از کارگاه‌ها و کارخانه‌ها حمایت کند.

بهمنی افزود: البته این افزایش حقوق به معنای این نیست که چیزی به دریافتی‌ها اضافه شده چون قدرت خرید سال قبل حفظ نشده و فقط بخشی از آن جبران شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار