رئیس اتحادیه صنف بارفروشان کرج گفت: در بازار کرج عرضه پیاز کم و تقاضا زیاد است در نتیجه نوسان قیمت را شاهد بوده ایم، البته تقاضا برای پیاز با توجه به تورم کاهش یافته است و رو به افت خواهد بود.
کد خبر: ۷۳۰۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ 04 April 2019
به گزارش «تابناک البرز»؛ رئیس اتحادیه صنف بارفروشان کرج علت جهش قیمت پیاز را بارندگی و سیل در کشور دانست و گفت:  عدم توانایی در برداشت پیاز و تقاضای زیاد برای این محصول طی روزهای اخیر افزایش قیمت آن را در بازار کرج به همراه داشته است. 
 سیف الله عسگرخانی با اشاره به اینکه برداشت پیاز به واسطه بارندگی با مشکل مواجه شده است، افزود: در بازار کرج عرضه پیاز کم و تقاضا زیاد است در نتیجه نوسان قیمت را شاهد بوده ایم، البته تقاضا برای پیاز با توجه به تورم کاهش یافته است و رو به افت خواهد بود.  
وی به افزایش حبابی قیمت پیاز اشاره کرد و اظهار داشت: قدرت خرید مردم کمتر شده است و با توجه به اینکه جمعیت البرز در ایام نوروز در مسافرت هستند، بار برخی از خودروها بر زمین مانده است و غالبا این محصول خریداری نمی شود.  
عسگرخانی با اشاره به اینکه در حال حاضر پیاز بازار خوبی ندارد، تصریح کرد: البته کمبود خودرو برای حمل پیاز و تعطیلات نوروز نیز از جمله مشکلات تورم در بازار است اما پس از تعطیلات نوسان قیمت این محصول 100 درصد رفع خواهد شد. 
وی گفت: پیاز بازار البرز و کشور در حال حاضر از جیرفت و بندر تامین می شود در نتیجه این دو بخش نمی توانند جوابگوی تامین پیاز برای سراسر ایران نیستند و البته در حال حاضر پیاز در میدان تره بار 8 هزار تومان عرضه خواهد شد.  
رئیس اتحادیه صنف بارفروشان کرج در خاتمه با اشاره به اینکه برخی ها ممکن است شیطنت کنند و پیاز را در بازار روز با قیمت بالاتری از جمله کیلویی 11 الی 12 هزار تومان به فروش برسانند، افزود: تورم میوه و محصولاتی همانند پیاز به سود بارفروشان نیست زیرا مردم قدرت خرید ندارند و 10 کامیون بار به 2 کامیون تبدیل شده است.  
برچسب ها: پیاز ، حباب قیمت ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار