رئیس پلیس راهور استان فارس از کاهش 67 درصدی تصادفات منجر به فوت درون شهر‌ها و کاهش 24 درصدی مجروحین در ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۷۳۰۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰ 31 March 2019

تابناک فارس به نقل از معاونت اجتماعی استان فارس: سرهنگ مصطفی عباسی اظهار داشت: همکاری رانندگان و تلاش شبانه روزی نیرو‌های پلیس منجر به کاهش 67 درصدی تصادفات منجر به فوت در استان شده و پیش بینی می‌شود این روند ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه طرح نوروزی از 25 اسفند ماه با یک هزار نیروی پلیس در فارس اجرا و تا 16 فروردین ادامه دارد، افزود: در حال حاضر بیشترین تردد خودرو به شیراز، از سمت اصفهان و بوشهر به ثبت رسیده و با تلاش ماموران هیچ گونه گره ترافیکی نداریم و تردد روان می‌باشد.

این مقام انتظامی در پاسخ به این سوال که آیا کاهش مسافر نوروزی، دلیل تردد روان ورودی‌های شیراز در مقایسه با سال‌های گذشته است، ادامه داد: با تدابیر صورت گرفته از جمله افزایش گشت‌ها و ایمن سازی معابر امروز شاهد آن هستیم که نه تنها تعداد مسافران کاهش نیافته، بلکه امسال استقبال مسافران از شیراز بسیار حائز اهمیت بوده است.

عباسی با تاکید بر این که توقیف خودرو‌های متخلف از جمله اولویت‌های پلیس در این ایام است، گفت: با رانندگان قانون گریز، بدون اغماض برخورد شدید و قانونی می‌شود.

وی بیشترین علت برخورد با رانندگان متخلف را سرعت غیر مجاز، استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، نبستن کمربند ایمنی راننده و سرنشینان خودرو اعلام کرد.

عباسی برخورد با موتورسواران متخلف را به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های پلیس در ایام نوروز اعلام کرد و گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد امروز 33 تا 36 درصد تصادفات را موتورسواران تشکیل می‌دهند و به همین منظور با راکبین متخلف برخورد جدی انجام می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فارس به رانندگانی که قصد سفر دارند، توصیه کرد: ضروری است پس از هر دو ساعت رانندگی 15 تا 20 دقیقه استراحت کنند؛ زیرا آمار‌ها نشان می‌دهد تمام رانندگانی که بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده اند در 30 کیلومتری شهر‌ها به دلیل خواب آلودگی خودرو آنان واژگون و فوت کرده اند.

 

برچسب ها: تصادفات ، فارس ، درون شهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار