دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفرهای کشور گفت: در برخی از شهرهای سیل زده استان گلستان شرایط سفر به حالت عادی برنگشته اما در استان فارس مشکلی برای مسافران وجود ندارد.
کد خبر: ۷۲۹۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲ 28 March 2019

تابناک فارس به نقل از مهر:فریدون محمدی دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفرهای کشور گفت: در چند شهر کشور سیل آمده بود اما همه استان‌ها را در بر نگرفت به عنوان مثال در چند شهر شمالی استان گلستان سیل آمد اما شهر گرگان درگیر این موضوع نشده بود و یا در استان فارس تنها در شیراز سیل مشکل ساز شده بود. ما در ای نت روزها توصیه کرده بودیم کسی به این شهرها سفر نکند و حتی اعلام کردیم به محض اینکه شرایط عادی شود از مردم می‌خواهیم به سفرهایشان ادامه دهند.فریدون محمدی دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفرهای کشور به خبرنگار مهر گفت: در چند شهر کشور سیل آمده بود اما همه استان‌ها را در بر نگرفت به عنوان مثال در چند شهر شمالی استان گلستان سیل آمد اما شهر گرگان درگیر این موضوع نشده بود و یا در استان فارس تنها در شیراز سیل مشکل ساز شده بود. ما در ای نت روزها توصیه کرده بودیم کسی به این شهرها سفر نکند و حتی اعلام کردیم به محض اینکه شرایط عادی شود از مردم می‌خواهیم به سفرهایشان ادامه دهند.
وی افزود: شهرهای درگیر سیل در استان گلستان هنوز حالت عادی ندارد اما در شیراز مشکلات حل شده است و مردم در حل این مساله کمک کردند حتی استادیوم‌ها و مساجد به روی مردم باز شده بود و بسیاری از مردم نیز شماره تلفن اعلام کرده بودند و خانه‌هایشان را در اختیار مسافران قرار می‌دادند بنابراین همه به هم کمک کردند تا شرایط به حالت عادی بازگردد.
محمدی گفت: مسافرانی که درگیر سیل شیراز شده بودند یا آنهایی بودند با ماشین به این شهر آمده بودند و یا می‌خواستند از آن رد شوند و نیاز به اسکان داشتند که مردم در این زمینه مشارکت کردند.
وی گفت: ما بخشنامه‌ای به مراکز گردشگری واقع در شهرهای گرفتار سیل ابلاغ کردیم که تأسیسات گردشگری و آژانس‌ها در صورت لغو رزرو جریمه کنسلی نگیرند. همه کسانی که می‌خواهند به این شهرها سفر کنند باید از قبل شرایط آب و هوایی را بررسی کنند.
طبیعتاً شهرهایی که سیل آمده تا زمانی که شرایط شأن عادی نشود به صلاح نیست به آنجا بروند، مردم تا مدتی به آن شهرها نمی‌روند و اگر هم در آن مکان باشند آنجا را ترک می‌کنند. برخی شهرهای استان گلستان و فارس مشکلی در زمینه سیل ندارند و مسافران نوروزی به آنجا می‌توانند بروند.
وی درباره وظایف ستاد هماهنگی خدمات سفر ادامه داد: همه دستگاه‌ها در چارچوب وظایف خود کارهایشان را انجام می‌دهند. ستاد هماهنگی خدمات سفر در واقع هماهنگ کننده این دستگاه‌ها با هم است. در این شرایط این سازمان‌ها بنا به وظیفه خود وارد عمل شده‌اند.
وی گفت: در استان لرستان نیز شهرهایی مانند پلدختر و کوهدشت دچار مشکل شده بودند اما به این شکل نبود که اطلاعیه بدهیم و بگوییم به استان لرستان سفر نکنید.
ستاد تسهیلات سفر یک ستاد اجرایی نیست که نیرو داشته باشد و بتواند افراد را به مناطق سیل زده اعزام کند بلکه می‌تواند با برگزاری جلسات و بخشنامه‌ها ادارات را با هم هماهنگ کند. قطعاً در این شرایط ستاد بحران مهمترین وظایف را خواهد داشت.
محمدی همچنین درباره میزان ضریب اشغال هتل‌ها در کشور نیز گفت: مراکز اقامتی استان‌هایی مانند بوشهر و مازندران چه رسمی و غیررسمی همگی پر هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار